شنبه 22 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه الف

فرهنگی وب‌گاه الف

فیلمبرداری فیلم سینمایی «بی‌پایان» که روایتی متفاوت از زندگی شهید حسن طهرانی‌مقدم؛ پدر موشکی ایران است، آغاز شد.

شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور در نامه‌ای با دستور رئیس‌جمهور خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس می‌شود.

فیلمبرداری «بی‌پایان» روایتی متفاوت از شهید حسن طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران آغاز شد.

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با توجه به بسته شدن فرودگاه‌های کشور، وجه بلیت مسافرانی که پروازشان باطل شده و قصد انصراف از انجام پرواز را دارند باید بدون کسر جریمه استرداد شود و اگر مسافر از انجام پرواز انصراف نداده، باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت‌بندی، بدون دریافت هزینه اضافه، بلیت خریداری‌شده صادر شود.

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان از تصویب و ابلاغ "شیوه‌نامه شناسایی، رشد و تعالی صاحبان استعدادهای برتر ادبی، هنری و مهارتی در مسیر نخبگی" خبر داد.

منوچهر پناهی‌نژاد (هنرمند پیشکسوت موسیقی و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت) درگذشت.

مجید مجیدی در آستانه 65سالگی با تهیه‌کنندگی «روال عادی» پا به عرصه تهیه‌کنندگی تئاتر گذاشت.

حراجی «سینما برای غزه» با همکاری چهره‌های سینمایی بیش از 316 هزار دلار برای کمک‌های امدادی به غزه جمع‌آوری کرد.

کارگردان سریال «رستگاری» گفت: این سریال فتح باب تولید سریال ماورایی با استفاده از تکنیک‌های جدید است و تحولی در تولید آثاری از این دست ایجاد خواهد شد.

جام زرین هخامنشی یکی از 211 شیء تاریخی ایران است که برای 6 ماه نمایش به چین فرستاده شده است. چین برای تحویل و نمایش امانی این آثار تعهد داده و آنها را به ارزش حدودی 114 میلیون یورو نیز بیمه کرده است.

مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه (24 فروردین 1403) به امامت حجت‌الاسلام «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت در دانشگاه تهران برگزار شد.

امام جمعه مشهد گفت: بی‌ثباتی معلولی است که تنزل ارزش پول ملی و افزایش فاصله طبقاتی، علتهای آن هستند. برای حل آن هم باید همه احساس تکلیف کنند و هیچکس نباید بیکار بنشیند تا دولت بیاید تلخی را از سفره مردم بردارد.

پس از اعلام هواپیمایی ایران‌ایر از موافقت عربستان با صدور مجوز پروازهای عمره، سازمان حج و زیارت به اطلاع دفاتر خدمات زیارتی رساند که اعزام زائران عمره از (سوم اردیبهشت‌ماه) آغاز می‌شود.

محمود مدبری، استاد دانشگاه و مصحح در 67 سالگی از دنیا رفت.

چه شد که رضا داوودنژاد علی‌رغم پیوند کبد موفق درگذشت؟