شنبه 22 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

مسعود فروتن فیلم سینمایی «همسر» ساخته مهدی فخیم‌زاده را برای نابینایان توضیح‌دار کرد.

پنجاه و هشتمین جشنواره کارلووی واری با بزرگداشت فرانتس کافکا و با نمایش اقتباس‌های سینمایی از آثار وی برگزار می‌شود.

فرستادم شهرنو آمار گرفتم؛ 1.120 خانه در 80 هزار متر ساختمان در آن‌جا وجود داشت؛ یک طبقه و دو طبقه، تمام این خانه‌ها مرکز فحشا بود. خیلی نرم باها آن‌ها صحبت، و همه‌ی خانه‌ها را قیمت‌گذاری کردیم. خانه‌ها را به ما واگذار کردند ولی به نام من در محضر نوشتند که وکیل آقای قدوسی (دادستان کل انقلاب اسلامی) بودم. من امضا می‌کردم و پول‌شان را هم نقد می‌دادم.

افشین علا سروده جدیدی را درباره عملیات «وعده صادق» علیه رژیم اسرائیل با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب منتشر کرده است.

آل پاچینو و دن استیونز در فیلمی ترسناک با عنوان «آیین» در نقش کشیش‌های مشکل‌دار بازی می‌کنند.

محمدعلی اسلامی ندوشن با یاد کردن از سعدی به عنوان شادترین شاعر ایران، سال‌ها پیش این پرسش را مطرح کرده که چه شد او طی 700 سال، حاضرترین فرد در متن جامعه ایران بود و چه شد که طی 50 سال آن‌طور که می‌بایست، به مقام او توجه نشد؟

هنرمندان عرصه موسیقی طی هفته‌های گذشته و در اولین روزهای آغازین سال 1403 هم زمان با برگزاری کنسرت‌ها و اجراهای زنده خود، اقدام به تولید تک آهنگ‌هایی در فضای مجازی کرده اند.

سریال «پنهان شدن» یک درام معمایی، مهیج و جنایی است که بیننده را از همان ابتدا درگیر معماهای تو در تو و پیچیده خودش می‌کند.

کتاب «بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران» نوشته آنابل سربرنی و معصومه طرفه با ترجمه محمدرضا رضایی بایندر و فاطمه عظیمی فرد، از سوی نشر لوگوس وارد بازار کتاب شده است.

همزمان با آغاز شصتمین دوسالانه ونیز، تنش‌های جنگ غزه با تجمعات اعتراضی حامیان فلسطین با شعار «مرگ در ونیز جایی ندارد» به این رویداد هنری راه پیدا کرد.

خبرهای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا، لغو واردات خودرو کارکرده، تشدید بحران دارو و... از تیترهای امزوز مطبوعات است.

علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی در مراسم افتتاحیه سومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک اعلام کرد که چهارمین دوره از این جشنواره بین المللی می شود و قرار است در تمام قالب ها برگزار شود.

مدیر بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: در این دوره از جشنواره امام رضا (ع)، رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره شاهد هستیم.

ویدیویی منتشر شده که یکی از امدیران نماوا در آن می‌گوید بازیگران این سریال‌ها خیلی بی اخلاق‌اند. بازیگران و تهیه‌کننده‌ها همه بی‌اخلاقی‌های خاص خودشان را دارند و به قرارداد و حرف‌شان متعهد نیستند. من در چند صنعت مختلف بودم از لوازم خانگی تا مصالح ساختمانی، کاشی سرامیک، خودرو و... بودم من به بی‌اخلاقی این‌ها هیچ جا ندیدم. همین ماجرا سبب شد هنرمندان واکنش نشان دهند.

گیتی آذرپی مورخ هنر که در زمینه هنر ایران باستان، به‌ویژه هنر سغدی پژوهش‌های ارزنده‌ای انجام داده بود درگذشت.

تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد