شنبه 22 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

در تمامی کشورهایی که راه توسعه را طی کرده‌اند یکی از ارکان فرهنگ، نمایشنامه‌نویس و اجرای تئاتر بر اساس آن است، تئاتر بر مبنای نمایشنامه از الزامات جامعه‌ای است که می‌اندیشد و برای امروز و آینده برنامه دارد و به گذشته‌اش دقیق نگاه می‌کند. ازاین‌حیث شاید بتوان گفت که نمایشنامه‌نویسی در دوره‌های مختلف در ایران با نام روشنفکرانی از جریان‌های مختلف فکری گره‌خورده است، از فتحعلی آخوندزاده...

قصه آشنای عشق و خیانت در «قطب شمال»، سریال جدید نمایش خانگی با بازی فرزاد فرزین، امیرحسین فتحی و آناهیتا درگاهی چگونه آغاز شد؟ همراه ما باشید.

مریم سعادت بازیگر نقش همسر پرویز دهداری در فیلم سینمایی پرویز خان از سیمرغ نگرفتن سعید پورصمیمی و وضعیت کمدی‌های سخیف سینما گلایه کرد.

با اعلام دبیر جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی، 14 نفر از برگزیدگان این دوره جشنواره در بوشهر به رقابت خواهند پرداخت.

یک اعلامیه دادیم خانم‌ها را دعوت کردیم، متوسط‌ها را من خیلی باهاشون صحبت کردم، با ماشین‌های خودمان به شهرهای‌شان برگرداندیم... چندتای‌شان که خیلی جوان بودند به کارمندان خودمان در دایره شوهر دادیم یعنی آن‌ها گفتند ما برای خدا حاضریم با این‌ها ازدواج کنیم که الان هم زن و شوهر هستن و بچه دارند و خانم‌های بسیار متدینه و خوبی هستند پای منبر ما هم می‌آیند.

یکی از آهنگسازان و فعالان عرصه موسیقی تئاتر در تشریح جزییات برگزاری تازه ترین کنسرت ویژه کودکان و خردسالان از تلاش خود برای برگزاری یک کنسرت با سازهای ایرانی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

آمار مخاطبان سینمای ایران از 3 میلیون و 671 هزار نفر گذشت و فیلم سینمایی «تمساح خونی» که رتبه اول فروش سینما ایران در سال 1403 را در اختیار دارد در هفته گذشته از «مست عشق» جاماند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شایعاتی را که در رابطه با برکناری محمد خزاعی از ریاست سازمان سینمایی مطرح شده بود، رد کرد.

نمایش «مرگ یک کارمند» بر اساس داستانهای کوتاه آنتوان چخوف، با کارگردانی محمد اکبری و حامد شیری پور، در پلاتوی تازه تاسیس شهرستان هشترود روی صحنه است.

تقریبا سه دهه‌ای از زمانی که دیگر فقط بچه‌ها مشتری انیمیشن نیستند می‌گذرد. در طی این سه دهه، انیمیشن‌هایی در جهان ساخته شده و به نمایش درآمده که بزرگ‌سالان را هم با خود همراه ساخته و انیمیشن را به طیف وسیعی از فیلم‌ها، سبک‌ها و تکنیک‌ها تبدیل کرده است.

مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

رایزنی ها برای انتخاب رئیس مجلس بعدی، اظهارات رئیسی در باره بی اثر بودن تحریم و... از موضوعات امروز روزنامه هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهمترین نکته جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) امسال این است که در میدان حضور پیدا کرده است.

سالن‌های سینما در پنج روز هفته می‌توانند در همه ساعات روز بلیط را به قیمت 80 هزار تومان بفروشند.

چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد

دادگاه تجدیدنظر نیویوک، محکومیت «هاروی واینستین» تهیه‌کننده سابق هالیوود به اتهام تجاوز جنسی را لغو کرد و دستور محاکمه جدید در این پرونده صادر کرد.