یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

فرهنگی وب‌گاه خبر آنلاین

کتاب «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» تالیف هژیر فتحی منتشر شد.

جشنواره فیلم لوکارنو از جین کمپیون با جایزه یوزپلینگ افتخاری تجلیل خواهد کرد.

جشنواره فیلم سارایوو 2024 از ایلیا سلیمان کارگردان مشهور فلسطینی تجلیل خواهد کرد.

عموهای فیتیله‌ای در پاسخ به اینکه آیا رابطه‌ای با او (مجید قناد) دارند با اشاره به پشتکار و ویژگی‌های این مجری محبوب اعلام کردند که دیگر رابطه تنگاتنگی با او ندارند و به خاطر اختلاف سلیقه از او جدا شدند.

بیانات رهبرمعظم انقلاب در جمع کارگران و گزارش سفر رئیسی به سریلانکا از تیترهای امروز مطبوعات است.

در اینجا تصاویری از جشن عروسی اخترالدوله دختر ناصرالدین شاه قاجار را ملاحظه می‌کنید؛ این مراسم در سال 1273 شمسی یعنی درست 130 سال قبل برگزار شد.

زهرا سعیدی که نقش «عمه فائقه» را سال 83 در سریال یوسف پیامبر بازی کرد، در حال حاضر 71 ساله است. در ادامه تصاویری از تیپ و چهره او را بعد 20 سال مشاهده می کنید.

روز گذشته دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیر تتلو برگزار شد و طی آن تتلو ضمن اعترافات خود به خانم بازیگری اشاره کرد که به تحریک او ترانه‌ای را خوانده که یکی از موارد اتهامی او است.

ناصر قدیر کاشانی تهیه‌کننده «دورهمی» با بیان اینکه شکایت صداوسیما از مهران مدیری در حال رسیدگی است و متوقف نشده است گفت: شبکه نسیم باید تکلیف و سرنوشت این برنامه را مشخص کند.

پهلوان و فیل عنوان کتابی است از سید مهدی شجاعی با تصویرگری فرهاد جمشیدی که از سوی نشر نیستان برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

اولین اجرا و ضبط صدای شجریان در پاییز سال 46 در غالب برنامه «برگ سبز شماره 216» از رادیو ایران پخش شد. اما او به دلیل اینکه پدرش می‌خواست نام «شجریان‌ها» با قرائت قرآن شناخته شود، در برنامه‌های رادیویی خود را با نام «سیاوش بیدکانی» معرفی کرد.

اگرچه نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد که تولیدات شبکه سه بالاتر از همه تولیدات ایستاده است؛ اما برنامه‌هایی همچون برمودا کامران نجف زاده و المیرا شریفی مقدم بیشتر از 300 میلیون بار در شبکه‌های اجتماعی دیده شدند و این درحالی است که این برنامه‌ها از تولیدات این شبکه نیستند. داده‌ها و آمارهایی که از شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آید می‌تواند نقیضی برابر نظرسنجی باشد.

هیئت انتخاب بخش فیلم‌های کوتاه داستانی نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی می‌گوید اگر در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کنیم به‌زودی در این صنعت با محدودیت و کشف استعدادها به شکل ناقص روبرو خواهیم شد.

نشست خوانش و تحلیل کتاب خاک کارخانه برگزار می‌شود.

پل شریدر که به زودی با جدیدترین فیلمش راهی جشنواره کن می‌شود، پنج سال قبل در چنین روزی به بهانه حشنواره جهانی فیلم فجر در تهران حضور داشت و از سینمای ایران و آینده سینما صحبت کرد.

سریال «کلاس فشرده عاشقی» محصول سال 2023 یک سریال کمدی عاشقانه درباره ارتباط بین یک زن آشپز و یک مدرس ریاضیات است.