شنبه 22 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

مواد غذایی دیگری، چون سیر، پیاز، کلم بروکسل، قهوه، آجیل، رازیانه، کاری و ادویه‌ها خاصیت مشابهی دارند و باعث ایجاد بوی ادرار می‌شوند. هم چنین، مواد غذایی حاوی ترکیبات گوگردی می‌توانند عامل بوی بد دهان باشند. به همین دلیل است که پوست کندن و برش دادن پیاز می‌تواند باعث اشک ریختن شما شود. اگر می‌خواهید بوی ایجاد شده در ادرارتان را کاهش دهید می‌توانید با نوشیدن آب فراوان آن را رقیق کنید.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 7 اردیبهشت ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

بال و کتف سوخاری یکی از سوخاری‌های محبوب و بسیار خوشمزه است که می‌توانید آن را در منزل با روشی جدید و بسیار آسان تهیه کنید.

یک متخصص تغذیه، گفت: نوشابه، باعث سیری کاذب در بچه‌ها می‌شود چرا که به دلیل داشتن قند، قند خون آن‌ها را بالا می‌برد؛ در نتیجه میلی به غذا پیدا نمی‌کنند.

یکی از روش‌های رایج برای کاهش وزن، نوشیدن جوش شیرین است که تصور می‌شود چربی سوزی را افزایش می‌دهد و به کاهش وزن اضافی کمک می‌کند.

یکی از دلایل اصلی بیرون ریختن آب دهان در خواب، گرفتگی بینی است، چیزی که باعث می‌شود فرد به جای بینی از دهان نفس بکشد و ممکن است به بیرون ریختن آب دهان در خواب منجر شود.

مدیر غذا، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، گفت: باید توجه شود در صورت استفاده از ظروف آلومینومی، اگر مواد غذایی اسیدی باشد انتقال آلومینیوم از ظرف به مواد غذایی افزایش می‌یابد و موجب بروز بیماری می‌شود.

ترومبوسیتوپنی به اختلال در پلاکت خون گفته می‌شود و شرایطی است که در آن تعداد پلاکت‌های خون بیمار کاهش یافته و سلول‌های خونی قادر نخواهند بود فعالیت‌های اساسی بدن را انجام دهند.

طبق تحقیقات، مصرف برخی از مواد غذایی می‌تواند میزان ترشح هورمون‌های GLP-1 را افزایش داده و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 6 اردیبهشت ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

ما برای عضله سازی، تولید هورمون، تنظیم خلق و خو، اشتها و تقویت استخوان‌ها به پروتئین نیاز داریم. با این وجود، پرسش اصلی ان است که چه میزان و چه نوع پروتئینی را باید هر روز مصرف کنید؟

کباب ترش تابه‌ای یکی از روش‌های پخت کباب تابه‌ای است که طی آن کباب با سسی مخلوط از گردو، رب انار، سیر و پیاز طبخ می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد.

اسید استیک یک اسید چرب با زنجیره‌ی کوتاه است که در بدن شما به اَسِتات و هیدروژن تجزیه می‌شود. برخی از مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که اسید استیک موجود در سرکه سیب ممکن است به چندین روش باعث کاهش وزن شود

کمبود ویتامین کا در نوزادان تازه متولد شده نیز ممکن است، مشاهده شود، زیرا این ویتامین از جفت عبور نمی‌کند و شیر مادر حاوی مقدار اندک از این ویتامین است.

حدود 50 درصد از بزرگسالان در سراسر جهان به سردرد مبتلا هستند. برخی از سردرد‌ها جزئی هستند و با درمان خانگی برطرف می‌شوند، اما برخی شدیدتر هستند و نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند.

برای هر نسل، یک روایت ساده وجود دارد: بومر‌ها مقارن با فراوانی پساجنگ و میلنیال‌ها همزمان با تجربه بحران مالی سال‌های 2007 تا 2009. برای نسل Z، دیدگاه متداول این است که گوشی‌های هوشمند آن‌ها را ناراحت کرده و آینده‌ی تلخ‌تری را پیش روی آن‌ها قرار داده است.