شنبه 22 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

در ادامه ابتدا از مواد غذایی‌ای خواهیم گفت که باید از خوردن آن‌ها با معده‌ی خالی پرهیز کنید

شاید شما هم شنیده باشید که لکه‌های سفید روی ناخن اغلب به دلیل کمبود کلسیم ایجاد می‌شوند.

روانشناس جولی ایتکن شرمر از دانشگاه وسترن انتاریو در کانادا بیش از 500 نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی «تاریک» و ترجیح خودرو‌های پر سر و صدا با صدای اصلاح شده را بررسی کند.

سندرم ناخن زرد معمولا به عوارض ناشی از این بیماری بستگی دارد و متخصصان درمان‌ها را بر اساس آنچه برای بیمار مشکل ایجاد کرده است، ارایه می‌کند.

‌کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، خطرات و تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌هایی که بدون نسخه هم بفروش می‌رسند (دارو‌های OTC) را تشریح کرد.

محققان کالج دارتموث چندین نوع غذای دریایی را آزمایش کردند و نمونه‌ها نشان دادند که میگو و خرچنگ حاوی سطوح خطرناکی از PFAS (به ترتیب حدود 1.74 و 3.30 نانوگرم در گرم) هستند که یک سم است.

پایین بودن پلاکت خون نوعی اختلال خونی است و معمولاً عوارض جدی ندارد، اما در شرایط آسیب‌دیدگی می‌تواند روند انعقاد و لختگی خون را تحت‌تأثیر قرار دهد. تعداد پلاکت خون معمولاً به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای و عوارض جانبی مصرف برخی دارو‌ها کاهش می‌یابد

در حالی که تخم مرغ و پنیر می‌توانند ترکیبی خوشمزه و رضایت‌بخش باشند، توجه به نگرانی‌های بالقوه سلامت و اتخاذ رویکرد متعادل برای رژیم غذایی کلی شما ضروری است. متناسب با انتخاب مواد غذایی خود به نیاز‌های غذایی منحصربه‌فرد خود برای حفظ الگوی غذایی سالم و لذت‌بخش مهم است.

تعداد فنجان‌های قهوه‌ای که در طول روز می‌نوشید را مشخص کنید و سعی کنید هر روز یک فنجان از آن کم کنید. اوایل شاید سخت به نظر برسد، اما بدانید با استمرار در این عمل ساده می‌توانید از آسیب‌های ناشی از اعتیاد به کافئین پیشگیری کنید.

در این ویدئو یک مرد جوان غارنشین افغانستانی را می‌بینید که به تهیه جوجه کباب زغالی در غار می‌پردازد.

مصرف سیب زمینی حتی پس از جوانه زدن و تا قبل از اینکه چروکیده شوند مشکلی نخواهد داشت. بسیاری از مواد مغذی در یک سیب زمینی حتی پس از جوانه زدن نیز باقی می‌مانند، تنها کافی است که آن‌ها را قبل از استفاده از روی سیب زمینی جدا کرده و سپس مصرف کنید. هنگامی که یک سیب زمینی جوانه می‌زند نشاسته موجود درآن به قند تبدیل خواهد شد، در ابتدای این فرآیند نقاط نرمی را اطراف پوسته سیب زمینی مشاهده خواهید...

عزیزالسلطان در سن 16 سالگی با اخترالدوله دختر ناصرالدین شاه ازدواج کرد؛ جشن ازدواج این دو نفر یکی از مفصل‌ترین و گران‌ترین عروسی‌های آن زمان بود که در کاخ‌های مختلف و به مدت چند روز برگزار شد. در این مراسم اقشار مختلف مردم از درباریان، روحانیون و مردم عادی حضور داشتند.

لوبیا پلوی شیرازی یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که از ترکیب لوبیا چشم بلبلی با شوید و برنج تهیه می‌شود و یک غذای خوشمزه و مقوی است.

گفته می‌شود داریوش سوم پیش از مرگ و در شرایطی که احساس خطر کرده بود، دستور داد تمام طلاها، نقره‌ها و اشیای قیمتی را در اطراف این شهر دفن کنند. این موضوع سبب شد تا اسکندر بعد از تصرف هگمتانه، هیچ اثری از گنج بزرگ داریوش سوم پیدا نکند.

مراقب سلامت کبد خود باشید تا آسیب نبیند و این مراقبت شامل آگاه بودن از راه‌های گوناگونی می‌شود که ممکن است تصادفاً به این اندام حساس آسیب بزنند.

انگور، گیلاس، اسفناج، گوجه فرنگی و هلو نیز حاوی سمومی هستند که با آسیب کبدی و تاخیر در رشد نوزادان مرتبط می‌باشند. در این میان این صرفا میوه و سبزیجات نیستند که می‌توانند نگران کننده باشند. در خانه همه چیز از جاروبرقی گرفته تا رنگ روی دیوار‌های اتاق خواب ما می‌تواند مشکل ساز باشد.