یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

ویتامین‌های B 6 و B 12 برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند.

مربای کامکوات را معمولا به عنوان دسر بعد از غذا یا همراه با چای می‌خورند.

«تئوتیئواکان» (Teotihuacan) که در 50 کیلومتری شمال شرقی «مکزیکوسیتی» امروزی واقع شده است، یکی از بزرگترین مراکز شهری جهان باستان بود و مشخص نیست چه کسی آن را بنا کرده است. این شهر در فاصله بین 2100 سال قبل (یعنی زمان که ساخت آن آغاز شد) تا حدود 1400 سال قبل (یعنی زمانی که وارد دوره افول شد و آتش‌سوزی رخ داد که خسارت بزرگی به جای گذاشت) رونق داشت.

در سال‌های اخیر تحقیقات زیادی داشتن رژیم غذایی ناسالم و مصرف غذا‌های فرآوری‌شده را با خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در افراد در سنین بالاتر مرتبط دانسته‌اند. یکی از یافته‌های دیگر چنین مطالعاتی این بود که این نوع غذا‌ها اغلب بر حافظه تأثیر می‌گذارند، حتی اگر تنها گهگاهی مصرف شوند.

نیاز‌های غذایی منحصربه‌فرد هر شخص ممکن است به میزان مصرف فعلی رژیم غذایی، سطح فعالیت، سطح استرس، ژنتیک و سابقه خانوادگی، محل زندگی و در دسترس بودن غذا بستگی داشته باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردکان، در دوره آموزشی پیشگیری از بیماری تب مالت ویژه متصدیان و شاغلین در صنوف مرتبط گفت: «بیماری تب مالت از جمله شایع‌ترین بیماری‌های باکتریائی واگیردار و مشترک بین انسان و دام در کشور است که در کشور ایران ریشه کن نشده و وجود داشته که عامل آن نوعی باکتری به نام بروسلا است.»

نزدیک به یک سوم بزرگسالان آمریکایی می‌گویند هفت تا نُه ساعت توصیه شده خواب شبانه را ندارند و برخی از دلایل اصلیِ آن عبارتند از: استرس، اضطراب و نیز فرهنگی که به گفته کارشناسان، خواب را موجب کاهش بهره‌وری می‌داند، نه برای استراحت و بازیابی توان جسم و روان.

رژیم غذایی متعادل و سالم از جمله راهکارهای ارائه شده توسط پزشکان و متخصصان برای درمان بیماری کبد چرب است، اما آیا افزودن ماهی به وعده‌های غذایی روزانه و جایگزین کردن آن با تعدادی از خوراکی‌های پر چرب و شیرین می‌تواند از ابتلا به کبد چرب پیشگیری یا آن را درمان کند؟

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق پزشکی در انجام طرح‌های تحقیقاتی، درباره طرح مطالعاتی «قلیان اکسیژن» گفت: «با توجه به اینکه عوارض استفاده از این نوع قلیان نامشخص است، اجرای آزمایشی این طرح نیز در 10 استان کاری اشتباه است.»

کویر ریگ جن به اعتقاد زمین‌شناسان فاقد هرگونه آب و نشانه‌های حیات است و به‌دلیل عدم دسترسی به بسیاری از بخش‌های آن تا سال‌ها به آن لقب مثلث برمودای ایران داده‌اند.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 10 اردیبهشت ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

بررسی با لیزر «لیدار» صد‌ها بنای سازه‌ای ماقبل تاریخ را که قبلاً کشف نشده بودند، از جمله پنج مورد نادر را که در بخش‌هایی از زمین‌های کشاورزی در حومه ایرلند واقع شده‌اند، آشکار کرد.

خستگی مفرط ناشی از بی خوابی هم مانند هر مشکل و درد دیگری درمانی دارد. یک سری مواد غذایی هستند که می‌توانند باعث کاهش احساس خستگی و افزایش توان بدنی شوند.

رژیم میوه 3 روزه با هدف اصلی پاکسازی بدن و کاهش وزن میان بسیاری از افراد محبوب شده است، اما این رژیم نیز همانند هر سیستم دیگری فواید و محدودیت‌های خاص خود را دارد.

اگر قصد دارید چند کیلوگرم از وزنتان کم کنید، باید نسبت به یکی از عوارض کاهش وزن که شاید هیچ‌کس به شما نگوید آگاه باشید: شل‌شدن و افتادگی پوست.

ماهی کبابی یکی از روش‌های پخت ماهی است که طی آن ماهی با نوعی سس مخصوص داخل فر پخته می‌شود و طعم بسیار متفاوت و خوشمزه‌ای دارد.