شنبه 22 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

درمیان امام زادگان، شخصیت های بزرگی وجود دارند؛ اما درباره هیچ یک از آنها نقل نشده و حداقل به ما نرسیده که زیارتش با زیارت سیدالشهدا برابری کند. و این فضیلت تنها مختص حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است.

سؤال این است که آیا مدیریت فضای نوروزی موسیقی همزمان با رعایت مقتضیات معنوی و عقیدتی ممکن نبوده است؟

سخنگوی هیات منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی از تبرئه روزنامه جام جم از شکایت شرکت فناوران ایده پرداز صبا صاحب فیلیمو خبر داد.

چرا یک ارگان سینمایی رسمی با تبریک سالروز تهیه‌کننده‌ای که نخستین فیلم بدون حجاب را با پروانه ساخت رسمی ساخته، عملیات سفیدسازی او را برعهده می‌گیرد.

اردیبهشت که می‌شود انگار برای کتابخوانان ماه دوست‌داشتنی‌شان آغاز می‌شود. دلیلش هم که مشخص است و به نمایشگاه کتاب برمی‌گردد.

غربی‌ها خوب می‌دانند که چه خوش‌شان بیاید یا نه ما متخصص و طراح جنگ در خاورمیانه و میدان‌دار آنیم و آنها متخاصمانی که تنها می‌توانند خرابکاری کنند، ماهواره و نتفلیکس راه بیندازند و مغزها را بشویند.

در جهان ما فراوانی است. اما کافی نیست. ما در دل فراوانی زندگی می‌کنیم و ظرفیت تولید بی‌سابقه‌ای داریم ولی همچنان میلیاردها نفر غذا پوشاک و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی مناسب ندارند.

هم‌اندیشی بین‌المللی بررسی ابعاد راهبردی - امنیتی عملیات وعده صادق به همت گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

سی‌ویک نویسنده و مترجم در حمایت از غزه آثار خود را از جوایز سال 2024 «انجمن قلم آمریکا» خارج کردند.

مراسم رونمایی از 5 سالن سینمایی آزادی در تاریخ 20 اسفند برگزار شد در حالی که بیش از یک ماه از زمان افتتاح این مجموعه می‌گذرد، به علت برخی مشکلات هنوز نتوانسته مجوزهای لازم را اخذ کند.

با سریالی آشفته روبه‌رو هستیم که در سبک و روند دراماتیک انسجام کافی را ندارد و به همین علت صحنه‌های زائد و موقعیت‌های غیردراماتیک در آن زیاد است

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به بهای اندک بلیت موزه‌ها در کشور گفت: موزه ملی ایران کم از «لوور» نیست.