یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

آنچه تهدید اصلی برای انسان به‌شمار می‌رود، این است که بنده شیطان شود. یعنی شیطان از گلوگاهی وارد می‌شود تا معبود و رهبر فرد و جامعه شود و در عرض خدا، مردم را به عبادت و اطاعت خود فراخواند.

یک کارشناس مذهبی گفت: طبق آیات و روایات خداوند خطاپوش و بخشنده همه گنهکاران است، اما این مسئله به این معنا نیست که انسان در برابر گناه کردن غره شود.

در کتاب مفاتیح‌الجنان برای شب بیست و سوم ماه رمضان اعمال و آدابی ذکر شده است که عمل به آنها می‌تواند انسان را در کسب هرچه بیشتر فیوضات این شب بزرگ یاری کند که در ادامه آمده است.

شب قدر، ماه نزول قرآن، یک ماه مشق ترک گناهان کوچک و بزرگ، واجب بودن روزه و دم فرو بستن از سخن و کرداری که مبطل روزه است.

فیلم «بی بدن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده به نویسندگی کاظم دانشی است که به موضوع جنجالی قتل یک دختر و ماجراهای پس از آن در روایتی مشابه فیلم «علفزار» می‌پردازد.

رضا داوودنژاد بازیگر جوان سینما و تلویزیون به علت عوارض ناشی از عفونت خون پس از پیوند کبد و بعد از از یک دوره بستری در بیمارستان درگذشت.

گردانندگان سامانه آپارات، از یک قاتل اهریمنی، فارغ از تبار ایرانی‌اش یک قهرمان ملی می‌سازنند، قاتلی که با بمب‌افکن‌های مدرن آمریکایی شمار فراوانی از کودکان و زنان افغانی را قتل عام کرده است.

2 فیلم کوتاه ایرانی با موضوع حقوق بشر، فینالیست جشنواره بین‌المللی ترانی ایتالیا شدند.

می‌توان اذعان داشت که جمیع پیکره فرهنگی کشور در یک هم آوایی می‌خواهند، فیلمی درباره نظامی مورد علاقه آیت الله خامنه‌ای با تمام تلاشی که برای تولید سخت آن صورت گرفته است، دیده نشود.

سال 1402، چهار هزار و 970 نوبت کنسرت برگزار شد که اگر 2 ماه محرم و صفر را از این فهرست حدف کنیم به میانگین حدود 500 نوبت اجرا در هر ماه از سال می‌رسیم.