دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

استقلال بدنبال پاک کردن خاطرات تلخ اردیبهشتی از تراکتور / مریم طوسی باز هم در آمریکا قهرمان شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
استقلال بدنبال پاک کردن خاطرات تلخ اردیبهشتی از تراکتور / مریم طوسی باز هم در آمریکا قهرمان شد

مریم طوسی بکبار دیگر قبل از عزیمت به تور برنزی امارات در آمریکا دو قهرمانی توآمان ماده های صد و ویست متر سرعت را جشن گرفت.

به گزارش ورزش سه، مریم طوسی با حضور در رقابتهای مختلف معتبر در آمریکا و دیگر کشورها با توجه به آمادگی بالا و رکوردهای مطلوبی که در 34 سالگی از خود به جای گذاشته به دنبال رسیدن به رکورد 22 ثانیه و 57 صدم و کسب سهمیه 200 متر بازیهای المپیک 2024 پاریس است، اتفاقی که در 2012 لندن صدم های ثانیه او را از دویدن در این سطح محروم کرد.

طوسی که به تازگی توانسته رکورد 200 متر ایران را بصورت رسمی بعد از 11 سال ارتقا دهد در رقابت شهر ایرواین ایالت کالیفرنیای آمریکا و مسابقه "استیو اسکات" که دونده هایش تنها با ارسال دعوتنامه بر اساس رکوردهای ثبت شده شخصی اجازه رقابت پیدا می کنند دو مقام قهرمانی صد متر و دویست متر را به خود اختصاص داد.

این رقابتها در دوهای سرعت، نیمه استقامت و استقامتی و ماده های پرتابی و پرشی بصورت بین المللی با حضور ورزشکاران از ملیت های مختلف انجام شد و مریم طوسی در صد متر با زمان 11 ثانیه و 66 صدم و در دوبست متر با 23 ثانیه و 83 به مقام اول دست یافت.

مریم طوسی روزهای آینده از آمریکا به امارات و دبی می‌رود تا در رقابت مهم "تور برنزی" که دارای سطح C دو و میدانی فدراسیون جهانی است حضور یابد.

در حال حاضر به غیر از رقابت مهم 14 اردیبهشت مریم طوسی در 200 متر دبی، این دونده چهار مسابقه دیگر هم در پیش دارد که بی‌شک نیاز به حمایت مستقیم فدراسیون دو و میدانی کشورمان برای کسب سهمیه المپیک است.

مریم طوسی تا امروز با ملیت و پرچم ایران، حفظ موازین و قوانین ورزش کشور و حجاب اسلامی در تمامی رقابت‌های سال 2024 میلادی در کشورهای آفریقای جنوبی و آمریکا حضور یافته و تمام هزینه‌های سرسام‌آور را از جیب شخصی خود پرداخت کرده و جالب اینکه بعد از 11 سال موفق شده رکورد 200 متر ایران را نیز جابه‌جا کند.