جمعه 21 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با اشاره به رویه‌های سیاسی برای شناسایی سازمان‌های تروریستی تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی ممکن نیست.

امام جمعه موقت تهران گفت: در عملیات وعده صادق یک جا را زدیم اما نسبت به مراکز زیادی هشدار دادیم. اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است؛ همچنین اعلام کردیم اگر با ایران اسلامی آنچنان رفتار کنید پاسخ جدی از ما دریافت خواهید کرد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: تراژدی غزه با رسوایی ادعای دروغینِ آزادی بیان و احترام به بنیان‌های حقوق بشر و حفظ حریم دانشگاه در غرب همراه شد.

رئیس جمهور بیان کرد: اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا اراده است، به حمدالله این اراده وجود دارد و این نشست نمادی از اراده کشورهای آفریقایی و ایران است برای گسترش روابط اقتصادی است

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ممکن است در کوتاه‌مدت و طی یکی دو هفته پیش رو فضای اقتصاد کشور پیام پوچ بودن تاثیر جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران را دریافت نکند اما حتماً این پیام را دریافت خواهد کرد و نتیجه آن ثبات در اقتصاد کشور و کاهش انتظارات روانی در حوزه تورم خواهد بود.

وزیر کشور گفت: مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

نماینده نجف آباد در مجلس گفت: تا کنون چهار نماینده برای رئیس و یک نماینده برای نائب رئیسی مجلس آینده مطرح شدند.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون «وضعیت خاورمیانه؛ (سوریه)» بر خروج فوری تمامی نیروهای نظامی آمریکا از سوریه که بخش‌هاییا ز خاک این کشور را اشغال کرده‌اند، تاکید کرد.

رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در دیدار نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان از همکاری و ایستادگی ایران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف تشکر کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: دستگیری صدها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌هاست.

سید ابراهیم رئیسی گفت: مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی صهیونیست‌ها عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت تا یکشنبه برنامه خود برای مقابله با مشکلات ارزی را ارائه نکند ما این موضوع را در صحن مجلس دنبال خواهیم کرد.

تحلیلگر صهیونیست گفت: حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل، حتی شدیدتر از حمله روسیه به اوکراین بود اما نمی‌دانم که نوبت بعد، ایران سه هزار موشک و پهپاد شلیک می‌کند یا بیشتر.

«معصومه حائری» عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز (پنج‌شنبه، 6 اردیبهشت 1403) پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.