جمعه 21 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعه المصطفی بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب اسلامی است، از این جهت تلاش مسوولان و طلاب این مجموعه آموزشی در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و مورد عنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

سخنگوی دولت از موافقت هیئت وزیران با لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت خبر داد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: در شرایطی که تلاش می‌کنند نشان دهند ایران تحریم است اما توانستیم کیلومترها دورتر از ایران یکی از بزرگترین افتخارات صنعت مهندسی را در سریلانکا ارائه کنیم.

تداوم مناسبات سیاسی و تقویت همکاری‌های اقتصادی به عنوان رویکرد دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی به ویژه با کشورهای همسایه و آسیا در دستور کار قرار دارد، اما سریلانکا نیز به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی، محل رقابت چین، هند و آمریکاست و تلاش می‌کند برای حفظ خودش موازنه مثبتی بین هند و چین برقرار کند و لذا از حضور ایران استقبال می‌کند.

معاون رییس‌جمهور در امور مجلس گفت: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود.

مجلس یازدهم در طول چهار سال گذشته خود 26 مصوبه مهم از جمله اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران تا قانون اصلاح قانون صدور چک داشته که در این گزارش به آنها پرداخته شده است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد که طبق اساس نامه دولت، کیسه‌های زیر 25 میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی 5 ساله حذف می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یک‌شنبه هفته آینده بیانیه حمایتی مجلس از فراجا در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد. تاکنون بیش از 130 نفر از نمایندگان این بیانیه را امضا کردند.

سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد، گفت: همه ما باید در مورد دفاع از پلیس، اقتدار پلیس و ایجاد یک محیط امن در جامعه تلاش کنیم و همگان باید پلیس را مورد حمایت قرا دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر نشست امروز هیات دولت در مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: در زمینه حجاب کار اجرایی انجام نمی‌دهیم دنبال فرهنگ سازی هستیم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: وقتی مردم باوجود همه مشکلاتی که دارند به سفر می‌روند یعنی حداقلی از امکان برای آنان وجود دارد بتوانند به سفر بروند که همین امر به رکوردشکنی در سفرهای نوروزی منجر شد.

معاون علمی رئیس‌جمهوری گفت: با تمرکزی معاونت علمی، مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس‌جمهوری بر موضوع هوش مصنوعی، در سال جاری از از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقای سریعتری پیدا می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی از سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور انتقاد کرد.

دیدار کارگران با رهبر انقلاب، امروز - چهارشنبه پنجم اردیبهشت 1403 - در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

رئیس جمهور پس از سفر رسمی 2 روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به منظور سفر رسمی و همچنین حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه چند منظوره سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی قبل این کشور را به مقصد سریلانکا ترک کرد.