جمعه 21 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر نظارت هوشمندانه عملکرد دفاتر اسناد رسمی و ابلاغ دیجیتال سردفتری در سال جاری با تکیه بر طرح تحول دیجیتال سازمان ثبت تاکید کرد.

تهران - ایرنا - رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی از برنامه‌های مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در راستای خدمت رسانی به مردم و تحقق اصل حقوق عامه در سند تحول قضایی است.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آغاز طرح تامین مسکن فرهنگیان در کشور گفت: هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.

تهران - ایرنا - قیمت کتاب‌های سال تحصیلی 1403-1404 برای دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف تحصیلی اعلام شد.

تهران - ایرنا - عضو انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: با توجه به اینکه بیماری‌های قلبی عامل اصلی مرگ و میر در جهان و ایران است، توصیه و تشویق شهروندان به داشتن یک سبک زندگی سالم می‌تواند به میزان قابل ملاحظه‌ای از شیوع بیماری‌های قلبی جلوگیری کند.

تهران - ایرنا - بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، تبعات فرسودگی جمعیت برای جامعه را مخرب دانست و گفت: جوانان ایران باید پشتوانه حمایتی برای ازدواج و فرزندآوری داشته باشند و اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده می‌تواند به برون رفت از بحران سالمندی کمک کند.

تهران - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد خبر داد و گفت: حضور پلنگ در آن منطقه جای نگرانی ندارد.

تهران - ایرنا - مشارکت بیشترین تاثیر را بر سطح شادکامی به خصوص برای جوانان دارد و آن‌هایی که دارای سطح مشارکت اجتماعی قوی‌تری هستند، از شادکامی باتری نیز برخوردارند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: تقویت و توسعه روستاهای مرزی دغدغه جدی معاونت امور دهیاری‌های این سازمان است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل مرکز نوآوری و علم و فناوری گفت: دانش آموزان 7 تا 17 سال ایرانی می‌توانند با حضور در برنامه‌های نوآوری و علم فناوری و کسب مهارت‌های لازم در حوزه هوشمندسازی بیمارستانی نظام سلامت فعالیت کنند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر بالغ بر 3300 مرکز مشاوره دولتی و خصوصی تحت نظارت سازمان در سراسر کشور، انواع خدمات روان‌شناختی و مشاوره را به عموم مردم ارائه می‌دهند.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اهمیت کار پزشکی قانونی گفت: یکی از ارکان مهم و اساسی رأی قاضی، نظریه کارشناسی این سازمان است و هرچند کارشناس پزشکی قانونی رأی را صادر نمی‌کند اما رأی ساز و حکم ساز است.

تهران - ایرنا - فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به آغاز عزیمت زائران حج عمره به سرزمین وحی پس از وقفه 9 ساله گفت: 14 قلم دارو در کشور عربستان ممنوع است که زائران باید با آگاهی نسبت به آن، از همراه داشتن این داروها امتناع کنند.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آنها را انتخاب کنیم.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال 1403 جهت اجرای بخشی از قانون حمایت از حقوق معلولان و به استناد ماده 30 همان قانون ردیف جداگانه بودجه‌ای پیش‌بینی شده است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل یکی از فروشگاه های زنجیره‌ای از کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای آن به رغم افزایش 13 شعبه جدید، توسعه فروش مجازی و تعداد مشتریان خبر داد و گفت: برای مشتریانی که از کیسه پارچه‌ای استفاده می‌کنند، جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.