جمعه 21 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به وقوع آتش سوزی در یک انبار کالا در نزدیکی بیمارستان هفتم تیر شهرستان ری گفت: این حادثه تلفات جانی و مصدوم نداشت.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه این وزارتخانه برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت مردمی تا کنون 67 مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی در کشور ایجاد شده است.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بازدید رئیس جمهور از طرح توسعه‌ای بیمارستان شهدای یافت‌آباد تهران خبر داد و گفت: در این زمینه آیت‌الله رئیسی دستور تأمین منابع این طرح را صادر کرد.

تهران - ایرنا - براساس طرح «خانواده میزبان» خانواده‌های علاقه‌مند می‌توانند به صورت موقت میزبان کودکان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست باشند. هدف از اجرای این طرح «حضور کودکان حتی یک روز بیشتر، در خانواده» است. اما اگر خانواده‌ای پس از گذشت چندماه به هر علتی شرایط نگهداری از کودک را نداشته باشد، چه بر سر کودک خواهد آمد؟

تهران - ایرنا - بعد از شناسایی و به خطر افتادن منافع چند باند قاچاق چوب در روزهای پایانی سال گذشته، از 23 اسفند 1402 تا 17 فروردین، هشت مورد تعرض به نیروها یا مقرهای یگان حفاظت منابع طبیعی شرق استان مازندران اتفاق افتاده است. محمد قاسمی، نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان گلوگاه از آسیب‌هایی که هنگام حمله به خانه‌اش وارد شده می‌گوید.

تهران - ایرنا - بررسی میزان حمایت دولت از صندوق‌های بازنشستگی در بخش دوم لایحه بودجه 1403 کل کشور نشان دهنده رشد 36.9 درصدی اعتبارات این بخش نسبت به قانون بودجه سال 1402 است.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی فراجا دانش آموزان را ریشه توسعه در کشور عنوان کرد و گفت: افتتاح باشگاه «دانش‌آموزی خبرنگاران پلیس» نشان داد که در گسترش قانونمندی و نهادینه کردن هنجارها در جامعه به کودکان و نوجوانان می توانیم بسیار امیدوار باشیم.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش 14.3 درصدی جانباختگان تصادفات جاده ای در سفرهای نوروزی 1403 خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از 1300 نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در 48 ساعت گذشته خبر داد.

تهران - ایرنا - نگاهی به بخش دوم لایحه بودجه 1403 کل کشور که به تازگی به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، نشان می دهد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با 13.89 درصد، دومین دستگاهی است که بیشترین سهم را از مصارف عمومی دستگاههای اجرایی به خود اختصاص داده است.

نیویورک - ایرنا - معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی های سال 1402 ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در پنجم اردیبهشت به سهم قوه قضاییه در لایحه بودجه 1403، پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، رشد 30 درصدی مستمری مددجویان، 28 عملیات امدادی در 7 استان متأثر از سیل، بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی، طب ایرانی و توریسم درمانی، جذب 21 هزار پرستار و اهدای عضو پس از آمبولی ریه پرداخته است.

تهران - ایرنا - مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال 1402 میانگین سن پدر و مادر در نخستین فرزندآوری به ترتیب32/1 و 27/3 سال بوده است.

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد، گفت: برای همراهی فراجا در اجرای طرح نور با جدیت و قوت در کنار سایر ماموریت های پلیس با قوت ادامه دارد.

تهران - ایرنا - روند واگذاری بناهای تاریخی واقع در مناطق روستایی به دهیاری‌ها در نشست مشترک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی بررسی شد.

تهران - ایرنا - مشاور امور مجلس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خواهان پرداخت سهم این سازمان از محل ماده 42 قانون مالیات بر ارزش افزوده شد.