جمعه 21 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - همزمان با روز معلم (12 اردیبهشت)، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای آموزگاران، معلمان و اساتید دانشگاه رایگان است.

تهران - ایرنا - رییس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمار شرکت ملی گاز، بیش از 50 درصد گاز کشور در 700 شرکت صنعتی و تجاری عمده به صورت غیربهینه مصرف می‌شود، طبق شاخص «سرانه مصرف گاز»، صنعت پتروشیمی، نیروگاه‌ها، صنایع سیمان، صنایع فولاد و پالایشگاه‌ها جزو 5 گروهی هستند که بیشترین مصرف را به ازای هر واحد دارند.

تهران - ایرنا - معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تخصیص بیش از 38 هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور حمایت از دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها برای اجرای طرح‌های درآمدزا و خرید ماشین آلات خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: 8 روستای کشور در استان‌های اصفهان، لرستان، خراسان جنوبی، سمنان، کردستان، کرمان، مازندران و یزد برای انتخاب بهترین دهکده‌های گردشگری در رقابت سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) حضور دارند.

تهران _ ایرنا _ سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه 980 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش رتبه‌بندی شدند، گفت: 92 درصد کارکنان این وزارت‌خانه در بخش آموزش فعال هستند.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی اعضای کارگروه صدای مردم در وزارت بهداشت را منصوب کرد تا پیگیری مطالبات مردم از این وزارتخانه را بر عهده داشته باشند.

تهران - ایرنا - خلیج فارس دارای موقعیت جغرافیایی و محیط‌زیستی بی‌نظیری است و در زمینه آبسنگ‌های مرجانی تنه به تنه آبهای جهانی می‌زند به طوری که حدود هشت درصد از آبسنگ‌های جهان با بیش از 50 گونه در خلیج‌فارس و دریای عمان یافت می‌شود اما تغییر اقلیم و گرمایش جهانی آنها را به سمت نابودی سوق داده به طوری که گفته می‌شود چهارمین سفیدشدگی مرجان‌ها در حال وقوع است.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پیشتازی ایران در منطقه در تشخیص مالاریا خبر داد و گفت: ایران هم راستا با نهضت مبارزه جهانی با مالاریا موفق شده طی 4 سال 1397 تا 1400 گزارش صفر موارد بومی مالاریا را در کشور گزارش کند، که نشان دهنده پیشرفت قابل توجه برنامه کنترل مالاریا بعد از 6 دهه مبارزه با بیماری در کشور است.

تهران - ایرنا - بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به اینکه پیری جمعیت در هر جامعه‌ای خطرآفرین است، گفت: تهدیدهای میانسالی جمعیت هم ناگوار است و جامعه اگر جوان نباشد، انگیزه و امید در آن از بین می‌رود و دیگر پویا نیست.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در 13 استان در 5 روز گذشته، از حضور 770 امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب دیده، خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول دانست و گفت: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت به صورت الکترونیکی آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - آن‌چه این روزها با عنوان قلیان اکسیژن در رسانه‌ها مطرح می‌شود، موضوعی قدیمی است که اگر به عمق ماجرا توجه شود، بودنش بهتر از شرایط حاضر و مصرف قلیان‌های طعم‌دار و فرو دادن دود در ریه است؛ اما آیا می‌توان به چنین طرحی به شکل سیاه و سفید یا خوب و بد نگاه و آن را فقط تائید یا رد کرد؟

تهران - ایرنا - دبیر ستاد حقوق بشر در نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر از سرکوب خشونت‌آمیز تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه به شدت انتقاد کرد.

تهران - ایرنا - بیش از هزار واحد بازیافت پلاستیک غیرمجاز در سطح شهرستان ری فعال است، این در حالیست که فعالیت آنها آلودگی خاک و هوا را به همراه دارد؛ دودی که از این فرایند ساطع می‌شود از سیانور خطرناک‌تر است؛ از این رو مقرر شد براساس طرح جامع مدیریت پسماند کلانشهر تهران، یک مجتمع صنفی 60 هکتاری برای جمع‌آوری واحدهای غیرمجاز و غیراصولی بازیافت ایجاد شود.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هشتم اردیبهشت به مشوق‌های مهارت‌آموزی برای مشمولان سربازی، برخورد با فروش سلاح درفضای مجازی، پیشتازی ایران به عنوان قطب پزشکی منطقه، فوت143نفر درحوادث ترافیکی، امدادرسانی به سیل‌زدگان، طراحی آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی یادگیری، گرایش فارغ‌التحصیلان پزشکی به جراحی زیبایی واسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز پرداخته است.

نیویورک - ایرنا - «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تداوم مداخله جویی واشنگتن در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران وسکوت درباره بازداشت دانشجویان آمریکایی و سرکوب آنان از سوی پلیس این کشور، خواستار آزادی خواننده رپ زیر زمینی شد که در ناآرامی های سال 1401 دستگیر شد.