جمعه 21 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو گفت: عرضه و حمل دارو به صورت آزمایشی به مدت 6 ماه در یکی از استان‌ها اجرایی خواهد شد و فعالیت سکوهای اینترنتی تنها در حوزه حمل دارو و با نظارت سازمان غذا و دارو صورت می گیرد.

تهران - ایرنا - همزمان با روز روانشناس کلینیک روانشناسی و مشاوره راه زندگی (رز) با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیز جمعی از مدیران و مسئولان در استان تهران افتتاح شد.

تهران - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: اکنون حدود یکهزار روانشناس و مشاور متخصص در مراکز روانشناسی در حال خدمت رایگان به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد هستند.

تهران - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف راه‌اندازی مراکز مشاوره و همکاری برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک به امضا رسید.

تهران - ایرنا - راهکارهای تقویت همکاری‌ها و حمایت‌های سازمان ثبت اسناد در تثبیت مالکیت‌های مادی و معنوی سازمان انرژی اتمی در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی مورد بررسی قرار گرفت.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سال گذشته در نتیجه اقدامات این سازمان در حوزه‌های مالی بیش از 288 هزار میلیارد تومان وصول و استرداد وجوه، شناسایی، جلوگیری از فرار مالیاتی همچنین دریافت مالیات به نفع دولت، تسریع در انتقال و جابه‌جایی وجوه و جلوگیری از تضییع اموال و حقوق دولتی انجام شده است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی مبنی بر بارش رگباری و شدید باران و وزش شدید باد در 13 استان، از آماده‌باش امدادگران در این استان‌ها خبر داد.

تهران_ایرنا_کوکاکولا امسال هم عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده زباله پلاستیکی جهان را از آن خود کرد. پژوهشی که چهارشنبه گذشته یعنی 24 آوریل از مجله علمی Science Advances منتشر شد، نشان می‌دهد مسئولیت یک چهارم از کل زباله‌های پلاستیکی مارک‌دار جهان مربوط به فقط 6 شرکت است. کوکاکولا، پپسی، دانون، نستله، آلتریا و فیلیپ موریس اینترنشنال.

تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست پرونده کثیرالشاکی موسوم به گروه (ش) با موضوع کلاهبرداری در حوزه پیش فروش خودرو در دادسرای تهران خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نهاد ریاست جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر زحمت‌کش، سازمان نظام پرستاری کل کشور پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داده است.

تهران - ایرنا - قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران از پیگیری تشکیل دادگاه‌های صلح در تهران خبر داد و از روسای دادگستری‌ها و حوزه‌های قضایی بخش خواست تا هماهنگی و تمهیدات لازم را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تا پایان نیمه نخست امسال، مقدمات و زمینه‌های تشکیل این دادگاه‌ها فراهم شود.

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با وزیر توسعه اجتماعی عمان بر اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بین ایران و عمان تاکید کرد.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از افزایش پرونده‌های کلاهبرداری در حوزه مسکن همزمان با آغاز فصل نقل و انتقال املاک خبر داد و گفت: مردم در حوزه تبلیغات املاک در بستر فضای مجازی باید هوشیار باشند.

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از افتتاح اولین مرکز رشد فناوری بالینی در پژوهشکده گوارش و کبد خبر داد و گفت: غربالگری سرطان روده بزرگ و بیماری‌های منتقله از آب و غذا توسط این پژوهشگده در حال انجام است.

تهران - ایرنا - نسخه الکترونیکی و سامانه تائید نسخ، قرص‌ها را تائید می‌کند اما آمپول‌ها را نه؛ چندی بعد دوباره می‌روم و اینبار آمپول‌ها تائید می‌شوند اما قرص‌ها نه؛ اگر فقط آمپول را بگیرم، نسخه می‌سوزد و با این اوضاع نوبت دهی باید دوباره دکتر بروم تا قرص بنویسد و اگر نگیرم مدتی بی آمپول می‌مانم و بیماری عود می‌کند. این پارادوکس نشان می‌دهد یک‌جای کار می‌لنگد!

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه بر خط اعلام کمبودهای کشوری، گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.