شنبه 22 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دفتر تحکیم وحدت در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل در حالی برای حفظ بقای خود دیوانه‌وار به هر ریسمانی چنگ می‌زند که حامیانش در هیاهوی درونی خود در حال غرق شدن هستند؛ هیاهویی که برخاسته از خون‌های به ناحق ریخته شده فلسطینیان است.

تهران ایرنا سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای اعلام کرد: فهرست شورای متبوعش در دومین مرحله انتخابات مجلس آخر هفته و همزمان با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود.

تهران - ایرنا - «علی‌اکبر شیرودی» از خلبانان شجاع و دلاور در جنگ تحمیلی بود که با بیش از هزار ساعت پرواز، نام خود را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرد و صاحب‌نظران جنگ‌های هوایی، او را از خلبانان صاحب سبک در رزم‌ها و درگیری‌های هوایی، هوانوردی و نامدارترین خلبان جهان نامیده‌اند.

تهران - ایرنا - اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه تهران امروز - شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه - در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا مقابل سردر اصلی دانشگاه تهران تجمع کردند.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش دولت نهم گفت: مردم ایران با افتخار و سرشار از غرور در دور دوم انتخابات شرکت می‌کنند و انقلاب را در عرصه بین‌المللی هر چه شکوفاتر به ثمر می‌رسانند.

تهران - ایرنا - وزیر دفاع کشورمان در اجلاس وزرای دفاعی سازمان همکاری های شانگهای در سخنانی بر صلح، ثبات دوستی، امنیت برای کشورهای منطقه و جهان که پیام ثابت و همیشگی دکترین دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران است تاکید کرد و گفت که ما به دنبال جنگ و افزایش تنش در منطقه نیستیم.

تهران - ایرنا - دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی 7 خرداد ماه در هرم سبز بهارستان رسما فعالیت خود را آغاز می‌کند که 4 منتخب به تشریح مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های نهاد قانون‌گذاری در دوره جدید پرداخته‌اند.

اسلام‌آباد - ایرنا - جمعی از نمایندگان مردم در مجالس سنا و ملی پاکستان سفر اخیر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به کشورشان را گامی رو به جلو در راستای تحکیم روابط دیرینه به ویژه افزایش حجم تجارت دوجانبه دانسته و با اشاره به حمایت‌های قوی ایران از ملت فلسطین، گفتند: تمام مردم پاکستان از پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم اشغالگر اسرائیل حمایت می‌کنند.

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی در این کمیسیون خبر داد و گفت: عدم ارائه اطلاعات از سوی برخی دستگاه‌ها، اصلی‌ترین سنگ پیش روی اجرایی شدن این موضوع است.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

تهران - ایرنا - منتخب مردم همدان در مجلس دوازدهم گفت: نحله‌های گوناگون و جدیدی وارد مجلس شدند و مجلس دوازدهم از نظر نوع نگاه متنوع و متکثر است و هرکدام از نمایندگان ایده و تفکری در اداره کشور دارند و نظرات آنها می‌تواند به وحدت و یکپارچگی کمک کند.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور با تاکید بر اینکه "تحریم نوعی جنگ است" تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده آن است که ایران تحریم ناپذیر است و هرگز تحریم ها در این کشور با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

تهران - ایرنا - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین بیانیه ای صادر و تاکید کرد: دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند.

تهران - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اولویت مجلس دوازدهم باید پیگیری برنامه هفتم توسعه باشد، گفت: مجالس مستقر باید از دولت مستقر حمایت کنند و دولت هم باید با مجلس همراهی کند و قرار نیست قوا برعلیه همدیگر باشند.

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از رویکرد دوگانه جهان غرب در قبال پدیده مهاجرت گفت: ایران خواهان تشکیل یک شبکه مشترک همکاری برای کنترل مهاجرین و مقابله موثر با جرائم سازمان یافته قاچاق انسان است.

تهران - ایرنا - رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی 10 ساله زمانبر است، گفت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای 40 درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این کارها در 2 سال و نیم انجام داد، نرخ تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافت، رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت.