شنبه 22 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تهران - ایرنا - عضو شورای مرکزی جمعیت یاران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم این روزها از نمایندگان‌شان می‌خواهند که از درگیری و سیاسی‌بازی و سیاسی‌کاری پرهیز کنند، گفت: وقت و انرژی مجلس دوازدهم باید صرف تصمیمات کارآمد در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی شود که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری هم قرار دارد.

تهران - ایرنا - عضو هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه هرگونه اختلاف افکنی بین قوا بازی در پازل دشمن است، گفت: حل مشکلات کشور در گرو ارتباطات مستمر و تنگاتنگ کمیسیونهای تخصصی مجلس با مجموعه دولت است.

تهران - ایرنا - معاون اول رئیس‌جمهور، قدرت جمهوری اسلامی را ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی دانست و گفت: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت‌های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد - برد مدنظر قرار می‌دهد.

تهران - ایرنا - رییس گروه دوستی اتیوپی و زیمبابوه در مجلس شورای اسلامی با بیان رقابت کشورها برای گسترش روابط با آفریقا به عنوان دارنده 30 درصد ذخایر طبیعی جهان، گفت: سرزمین الماس (افریقا) از ظرفیت ویژه برای کشورهای مستقل برخوردار است که به درستی دولت سیزدهم این ظرفیت را احصاء کرد.

تهران - ایرنا - معاون اول رئیس‌جمهور گسترش روابط با آفریقا را راهبرد اساسی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: تعاملات اقتصادی و سیاسی تهران با کشورهای دوست و همچنین جهان براساس راهبرد برد - برد است

تهران - ایرنا - نایب رئیس مجلس یازدهم درباره آرایش سیاسی مجلس آینده، گفت: به طور معمول در مجلس دو فراکسیون سیاسی داریم، اما با توجه به تنوعی که میان نیروهای انقلاب شکل گرفت، پیش بینی می‌شود سه فراکسیون در مجلس آینده تشکیل شود.

تهران - ایرنا - کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با تشریح زمان‌بندی انتخابات دبیران کل احزاب ملی و استانی برای عضویت در این کمیسیون، اعلام کرد: انتخابات صبح و عصر پنجشنبه دهم خرداد برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک در 8 حوزه، گفت: در تهران برای هر شعبه 4 صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، 3 صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی دولت از تصویب و ابلاغ اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در هیات دولت خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با حضور در منزل غلامحسین پیروانی به عیادت این پیشکسوت فوتبال رفت.

تهران - ایرنا - نایب رئیس کمیته فلسطین، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی در حمایت از غزه و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی شد و گفت: روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی باید قطع شده و سفارتخانه‌های آنها در کشورهای مختلف تعطیل شود.

تهران - ایرنا - کارشناس روابط بین‌الملل سفر رئیس جمهور به پاکستان را نمایش اقتدار ایران خواند، گفت: دولت جدید پاکستان نیز علاقه‌مند بود در کنار حکومتی و نظامی دیده شود که بیشترین زحمات را برای ملت فلسطین متحمل شده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی دولت در پیام تبریک به "نازنین فاطمه عیدیان" ورزشکار ایرانی بابت قهرمانی مسابقات دوی آسیا و رکوردشکنی نوشت: این دختر قهرمان، نمونه جوان ایرانی موفقی است که با انگیزه و تلاش، توکل و ایمان، و حمایت خانواده، یکی پس از دیگری موانع را پشت‌سر گذاشت و حالا در قله قهرمانی پرچم پرافتخار ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده است.

تهران - ایرنا - قانون اصلاحی تفسیر ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا ابلاغ شد.

تهران - ایرنا - جمیله علم‌الهدی در سفر خود به پاکستان برنامه‌های فشرده اعم از دیدار با بانوان نخبه این کشور، رونمایی از نسخه اردوی کتاب هنر زنانه زیستن را پشت سر گذاشت تا بخشی از رایزنی و مراودات فرهنگی با هدایت و حضور این استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران هدایت و برنامه‌ریزی شود البته در جریان این سفر نشان دکتری افتخاری از دانشگاه نومل نیز به ایشان اعطا شد.