یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهور گفت: خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن قدردانی از نقش‌آفرینی رسانه‌ها در به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی گفت: بدون تردید این خیزش و بیداری مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومان غزه خاموش نخواهد شد.

تهران - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی با پیش‌بینی گسترش اعتراضات در آمریکا، گفت: پس از جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت آشکار غرب از آن جهان امروز به مرحله‌ای از بیداری و آگاهی رسیده که دیگر به سختی می‌توان آن را فریب داد.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم برگزاری اجلاس بین المللی ایران و آفریقا و همچنین ششمین نمایشگاه توانمندی صادراتی با حضور 100 کشور را نمایانگر بی اثر بودن تحریم‌ها و ناشی از قدرت ژئوپولتیک ایران در گستره جغرافیای جهان توصیف کرد.

کرمان - ایرنا - وزیر کشور با بیان اینکه اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است، گفت: کرمان از ظرفیت‌های بسیار خوب صادراتی برخوردار است به خصوص در حوزه مس که از مزیت‌های بزرگ این استان به شمار می‌رود.

تهران - ایرنا - جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با حمایت از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا تاکید کرد: جهان دیگر چون سابق نیست و خون پاک مردم غزه پرده تزویر را از چهره این کریه منظران کنار زد و هر دروغ صهیونیست‌ها با واکنش آزادگان جهان مواجه شد گویا دیگر سلاح جادویی رسانه کار نمی‌کند و ساحران دیگر نمی‌توانند از ریسمان‌های خود برابر موسی (ع) استفاده کنند.

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2024 در تایلند، توانمندی قهرمانان کشورمان را فراتر از عرصه قاره پهناور آسیا توصیف کرد.

کاشان _ ایرنا _ سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: توجه نکردن دستگاه‌های دولتی به موضوع اطلاع‌رسانی موجب فاصله بین مسوول و مردم، بروز بخشی از بی‌اعتمادی‌ها در جامعه و آسیب به سرمایه‌های اجتماعی و نوعی خودتخریبی است.

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نسبت به خبر جدایی ری از پایتخت واکنش نشان داد و با این طرح مخالفت کرد.

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهور در پیامی پیروزی مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2024 در تایلند را تبریک گفت.

تهران - ایرنا - دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا و کشورهای اروپایی و محکوم کردن جنایات صهیونیستی در حمله به غزه تجمع کردند.

تهران - ایرنا - «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه دولت برای تأسیس فرمانداری ویژه در شهرستان نائین در استان اصفهان را ابلاغ کرد.

تهران - ایرنا - رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.

تهران - ایرنا - سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه مردم باید از انتخاب چهره‌های جنجالی و اختلاف برانگیز پرهیز کنند، گفت: افرادی که حُسن‌نیت بیشتری دارند، باعث آرامش جامعه می‌شوند.

تهران - ایرنا - کارشناس امور بین‌الملل گفت: دولت سیزدهم به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، جهان را محصور در غرب نمی‌بیند و دنیا را تنها آمریکا، فرانسه و آلمان نمی‌داند.

تهران - ایرنا - وزیر کشور با ارائه توضیحاتی در ارتباط با بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح سابقاً تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کرد و مرزهای شرقی برای اجرای این طرح اولویت دارد.

تهران - ایرنا -160 نماینده مجلس با امضای بیانیه‌ای از فرماندهی فراجا و مردم در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب قدردانی کردند.