شنبه 22 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: خلیج‌فارس بزرگترین گذرگاه انتقال انرژی جهان است و بیش از 30 درصد انرژی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند.

تهران - ایرنا - معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور درواکنش به حضور تک تیراندازان در دانشگاه‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اگر این اقدام زشت در کشور دیگری اتفاق می افتاد رسانه ها و سیاستمداران امریکا و اروپا چه میکردند!!

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی کشورمان در رقابت‌های جهانی صربستان را تبریک گفت.

تهران - ایرنا - جدول شماره 5 لایحه بودجه 1403 که به درآمدهای دولت در بخش‌هایی نظیر درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوق گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و ارتباطات اختصاص دارد، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران به ملت ایران، بازیکنان و دست‌اندرکاران این تیم، تصریح کرد: ملت ایران به حضور شایسته، درخشش غرورآفرین و قهرمانی مقتدرانه شما عزیزان افتخار می‌کند.

تهران - ایرنا - کلیات جدول هفتم لایحه بودجه که مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی است، با اعمال برخی اصلاحات به پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

تهران - ایرنا - عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: کمیسیون آیین نامه گزارشی را از نحوه تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس بر اساس امتیاز بندی و به دور از لابی‌گری‌ها ارائه کرد.

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت قوای سه گانه که سال 1401 در مجلس یازدهم تصویب شده و از همان زمان در کش و قوس شورای نگهبان، مجمع تشخیص و مجلس قرار دارد، را رفع کردند.

تهران - ایرنا - نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به پیشنهادات کمیسیون‌ها در روند بررسی جداول بودجه 1403 در صحن مجلس مقدم بر نظر نمایندگان است و در اولویت قرار دارد.

تهران - ایرنا - بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول بودجه) بودجه 1403 کل کشور در دستور کار صحن علنی امروز - دوشنبه - مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، توسعه روابط با کشورهای آفریقایی را به معنای شکست تحریم‌ها برای منزوی کردن ایران برشمرد و گفت: اقدامات دولت سیزدهم نشان داد در دیپلماسی اقتصادی با کمک گرفتن از بخش خصوصی می‌توان تحریم‌ها را شکست داد.

تهران - ایرنا - یک کارشناس حقوق بین‌الملل گفت: حتی اگر رژیم صهیونیستی 99/99 درصد هم موشک‌های ایران را رهگیری کرده باشد، نه یک موشک، بلکه همان یک ترکش یا یک راکتی که به اراضی اشغالی اصابت کرده باشد یعنی همه آن هیمنه، هیبت و حیثیت رژیم صهیونیستی بر باد رفته است.

تهران - ایرنا - در حالی رسانه های معاند به جوسازی علیه دستور آیت الله رئیسی درباره ساخت هواپیمای مسافری 72 نفره با استفاده از اظهارات معاون علمی فناوری رئیس جمهور رو آورده اند که سخنان دهقانی موید بر این امر است که این موضوع رباره هواپیمای مورد تحقیق دانشگاه امیرکبیر بوده نه دستور رئیس جمهور.

کرمان - ایرنا - دستیار رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت گفت: تلاش دشمن برای استفاده از دهه هشتادی به عنوان نسل برانداز با شکست روبرو شد و امروز این نسل، پیشران و تمدن ساز هستند.

تهران - ایرنا - در پی اصلاح ماده (4) اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی، سرمایه این صندوق مبلغ یکصد هزار میلیارد (100.000.000.000.000) ریال شد.

تهران - ایرنا - معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات با اقدامات صورت گرفته به حداقل ممکن رسیده و از متوسط جهان هم پایین‌تر است که این دستاورد مهم دولت در 2.5 سال گذشته است.