دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

باجو، دل‌پیرو، توتی و بوفون روی نیمکت لاجوردی / سورپرایز اسپالتی: جذاب‌ترین ایتالیایی‌های تاریخ در یورو!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
باجو، دل‌پیرو، توتی و بوفون روی نیمکت لاجوردی / سورپرایز اسپالتی: جذاب‌ترین ایتالیایی‌های تاریخ در یورو!

لوچانو اسپالتی در تلاش است چهار اسطوره ایتالیا را برای حضور در یورو 2024 به کادر فنی خود اضافه کند: روبرتو باجو، الکس دل‌پیرو، فرانچسکو توتی و جان‌لوئیجی بوفون.

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه چیزی به شروع یورو 2024 نمانده سرمربی تیم ملی ایتالیا، لوچانو اسپالتی، امروز در مصاحبه با کوریره دلو اسپورت احتمال جذابی را مطرح کرد که نه تنها ایتالیایی‌ها بلکه همه فوتبالدوستان را چشم‌انتظار تماشای نیمکت ایتالیا در یورو کرده است.

اسپالتی در این مصاحبه گفت برای اینکه تیمش برای درخشش در یورو انگیزه‌ای مضاعف پیدا کند در تلاش است چهار اسطوره محبوب فوتبال ایتالیا را برای پیوستن به کادر فنی ترغیب کند: باجو، دل‌پیرو، توتی و بوفون.

اسپالتی به این روزنامه گفت:" من دوست دارم در یورو چهار ستاره بزرگ تیم ملی، بزرگان فوتبال ایتالیا، را روی نیمکت ایتالیا داشته باشم: باجو، دل‌پیرو، توتی و بوفون".

سرمربی ایتالیا می‌گوید در این باره با رئیس فدراسیون فوتبال هم صحبت کرده و تایید او را دریافت کرده است. اسپالتی در ادامه گفت:" تصور کنید این چهار نفر در تمرینهای ما باشند و در زمان بازی‌ها روی نیمکت بنشینند. بچه‌ها چنان انگیزه‌ای می‌گیرند که بهترین عملکرد ممکن را خواهند داشت. دعوت‌نامه رسمی با مهر و سربرگ فدراسیون به زودی برای چهار نفرشان فرستاده می‌شود".

ایتالیا در حالی برای شرکت در یورو 2024 به آلمان می‌رود که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی وارد تورنمنت خواهد شد. ایتالیا در دوره گذشته، یورو 2021، قهرمان قاره سبز شده بود. اسپالتی در باره اولین تجربه مربی‌گری‌اش در سطح ملی گفت:" ما نباید از هیچکس بگذریم. مهمترین کار این است که این را برای خودمان به یک باور ذهنی تبدیل کنیم. من تازه زمانی احساس می‌کنم سرمربی تیم ملی هستم که ایتالیا را به قهرمانی یورو رسانده باشم. پیراهن لاجوردی چیز دیگری است. داشتن بازیکنی که شاید از نظر فنی کمی پایین‌تر از سطح لازم باشد ولی از نظر روحی - روانی در اوج باشد بهتر است".

باجو، دل‌پیرو، توتی و بوفون روی نیمکت لاجوردی / سورپرایز اسپالتی: جذاب‌ترین ایتالیایی‌های تاریخ در یورو! 2
باجو، دل‌پیرو، توتی و بوفون روی نیمکت لاجوردی / سورپرایز اسپالتی: جذاب‌ترین ایتالیایی‌های تاریخ در یورو! 3