یک‌شنبه 13 خرداد 1403

بسحاق: تکواندو کاران می‌توانند خوش‌رنگ‌ترین مدال المپیک را کسب کنند / نام المپیک ترسناک است + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
بسحاق: تکواندو کاران می‌توانند خوش‌رنگ‌ترین مدال المپیک را کسب کنند / نام المپیک ترسناک است + فیلم

محمد بسحاق سرمربی تیم ملی امید تکواندو در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، در خصوص قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات آسیا و عملکرد این تیم گفت: همانطور که دیدید قهرمان‌های ما توانستند در بخش‌های مختلف افتخاراتی را به دست بیاورند که بعد از 8 سال توانستیم در بخش کیوروگی قهرمان آسیا شویم تا مجددا این افتخار بزرگ نصیب خانواده تکواندو شود که این اتفاق نویدبخش روزهای خوب تکواندو است...

محمد بسحاق سرمربی تیم ملی امید تکواندو در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، در خصوص قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات آسیا و عملکرد این تیم گفت: همانطور که دیدید قهرمان‌های ما توانستند در بخش‌های مختلف افتخاراتی را به دست بیاورند که بعد از 8 سال توانستیم در بخش کیوروگی قهرمان آسیا شویم تا مجددا این افتخار بزرگ نصیب خانواده تکواندو شود که این اتفاق نویدبخش روزهای خوب تکواندو است که این روزها به روزهای اوج خود نزدیک شده است، قهرمانان ما همه جوان هستند و جویای نام و در کنار جوانی با تجربه هستند که توانستند نتایج خوبی را کسب کنند. این اتفاقات میسر نمی‌شد اگر آقای ساعی نبودند و شعار همدلی ایشان وجود نداشت.

بسحاق درباره جدایی‌اش از کادر تیم ملی بزرگسالان تکواندو گفت: بنده زمانی که آقای پولادگر بودند از تیم ملی بزرگسالان بنا به دلایلی که افتاد جدا شدم و بعد از اینکه آقای ساعی تشریف آوردند به عنوان سرمربی تیم ملی امید در اختیار فدراسیون هستم و تا هرموقع که صلاح بدانند در اختیار تیم هستم.

سرمربی تیم ملی امید تکواندو ایران در خصوص عملکرد المپیکی‌کاران در مسابقات قهرمانی آسیا و علت ضعیف کار کردن تیم بانوان اظهار کرد: تکواندو مسابقه‌ای رکوردی نیست، این رشته بر اساس لحظه‌ها و صدم ثانیه است و کوچک‌ترین اشتباه باعث باخت می‌شود، طبیعتا این برد و باخت‌ها اتفاق می‌افتد و ما‌نمی‌توانیم بخاطر یک برد قهرمانی را به اوج ببریم و یا با یک باخت او را تضعیف کنیم‌، دختران‌ما هم خوب کار کردند اما نسبت به دوره قبل عملکردشان ضعیف تر بود زیرا که دوره قبل قهرمان شده بودند. اما در این دوره نقاط ضعفی هستن که کادرفنی باید این نقاط ضعف را در بخش بانوان برطرف کنند اما در بخش آقایان همه چی خوب بود و خیلی از نقاط ضعف فنی ورزشکاران برطرف شده بود و یکی از نکاتی که در این دوره دیدم این بود که ورزشکاران از تکنیک‌های چرخشی 5 امتیازی خوب استفاده کردند و بچه‌هایی که رو به جلو حرکت نمی‌کردند و قدرت جنگندگی را از دست داده بودند در این تورنمنت نشان دادند که حمله کننده بودند و همان تکواندوی ایرانی که مدنظر همه هست را به نمایش گذاشتند.

وی درباره 4 نماینده ایران در المپیک و پیش‌بینی از عملکرد آن‌ها در پاریس بیان کرد: المپیک هم مانند تمام مسابقات دیگر است، درسته که رویداد بسیار بزرگی در سطح دنیا

است و همین اسم و بزرگی نام او باعث می‌شود که خیلی از ورزشکاران و مربیان دچار استرس شوند، باید ببینیم بچه‌ها در روز مسابقه شرایط آمادگی آن‌ها به چه صورت است و بحث روح و روانی آن‌ها چطور است. اگر بچه‌ها در موارد روانی و آمادگی شرایط خوبی داشته باشند می‌توانند خوش‌رنگ ترین مدال المپیک را کسب کنند. آسیا مهد تکواندوی دنیا است و حریفان اصلی بچه‌های ما که از کشورهای کره، ازبکستان، اردن هستند در این مسابقات از ما شکست خوردند. من امیدوارم در این المپیک با برنامه ریزی‌های فدراسیون که در این دوماه اخیر تا مسابقات مانده است بتواند بچه‌ها را در تمام زمینه‌ها ساپورت کند تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

تکواندوکار سابق تیم ملی و دارنده مدال برنز آسیا در آخر اینکه چه انتظاراتی از مسئولین کشور دارد، گفت: به عنوان یک ورزشکار و به عنوان یک مربی 40 سال است در حال مربیگری هستم و در سطح حرفه‌ای قهرمانی دارم از مسئولین و سیاست مداران انتظار دارم یک مقدار توجه بیشتری به این ورزش‌ها مخصوصا رشته‌هایی که مدال قهرمانی کسب می‌کنند، داشته باشند و اینگونه می‌توانیم نتایج بهتری را برای کشورمان به ارمغان بیاوریم. این افتخارت می‌تواند تداوم داشته باشد فقط نیازمند توجه است که جوانان نیاز دارند.