شنبه 22 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

وزیر فرهنگ با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در سازمان اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن هرچه بیشتر خیر و ثواب در کشور، خاطرنشان کرد: هر اندازه گردش این چرخه را بیشتر کنیم، به همان میزان مال مشروعی که در راه رضای خدا خرج می‌شود را در جامعه تقویت می‌کند.

مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در راستای معرفی عملکرد و دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، یکشنبه 9 اردیبهشت، در سالن همایش‌های هتل ارم تهران برگزار شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جریان وقف می‌تواند نمای جدیدی به جامعه دهد و به جهش اقتصادی در کشور کمک می‌کند.

پرفورمنس "خروش ملت‌ها" به کارگردانی مریم شعبانی تلاش می‌کند با زبان هنر، صدای اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم مظلوم غزه را به گوش جهان برساند.

همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی، «محاکمه 7 شیکاگویی» امشب از شبکه نمایش پخش می‌شود.

دوست قدیمی‌اش سلیم غفوری می‌گوید که بزرگترین آرزویش این بود روزی را ببیند رژیم صهیونیستی در این دنیا نیست و این روزها همه دنیا پرچم مبارزه و مقابله با اسرائیل را به اهتزاز درآورده اند، جایش بیشتر از هر زمانی دیگر، خالی است.

نماهنگ «خلصنا من الفراق الحرم» با نوای محمدحسین پویانفر و حسین خیرالدین منتشر شد.

گروه‌های تفحص شهدا موفق شدند اردیبهشت ماه امسال پیکرهای مطهر 8 شهید دوران دفاع مقدس را در منطقه عملیاتی شلمچه مربوط به تک دشمن در سال 67 تفحص کنند.

کتاب «احتضار»، عکس‌های تحلیلی _ پژوهشی سعید فلاح‌فر از شهر تهران منتشر می‌شود.

قرار است برنامه مشاعره به‌منظور تربیت کودکان و نوجوانان و پرورش استعدادهای ادبی در کانون پرورش فکری کودکان راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به حفظ موضوعی قرآن در طرح زندگی با آیه‌ها گفت: حفظ موضوعی، زمینه را برای افزایش حفظ تخصصی قرآن در کشور فراهم خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور گفت: عملیات وعده صادق و رویدادهایی که در منطقه مقاومت در حال رخ دادن است، ثابت می‌کند که ما می‌توانیم به سمت نظم جدید جهانی حرکت کنیم.

سریال «رخنه» به کارگردانی علی غفاری یک درام معمایی با محوریت هوافضا است که به جای «نون‌خ» پخش خود را در شبکه یک آغاز خواهد کرد.

شبکه‌های تلویزیونی به مناسبت فرارسیدن شهادت استاد مرتضی مطهری و روز و هفته بزرگداشت مقام معلم، ویژه برنامه‌هایی را روانه آنتن می‌کنند.

وزیر توسعه اجتماعی عمان در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، ضمن اظهار خرسندی از پیشرفت‌های ایران، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد.

رئیس انجمن همبستگی یمنی‌های مقیم ایران (وابسته به سفارت یمن) گفت: جنگ انتشار کتاب و کتابخوانی در یمن را متوقف نکرده است. تلاش می‌کنیم در نمایشگاه کتاب تهران مهمان ویژه خوبی باشیم و فرهنگ مردم یمن را نشان دهیم.