یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

فرهنگی خبرگزاری تسنیم

اسماعیل جانعلی‌پور از ورود نخستین محموله کتاب‌های خارجی به وزن 24 تن از مقصد کشور لبنان به تهران خبر داد.

شهید جلادتی 13 فروردین سال 1403 در حمله تروریستی رژیم‌صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، همراه سردارانی چون محمدرضا زاهدی و محمد هادی رحیمی به شهادت رسید.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در قانون بودجه سال 1402 متاسفانه تسهیلات مسکن پیش‌بینی نشده بود اما با پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و مساعدت و همراهی دولت در سال گذشته، عملیاتی و اجرایی شد.

آمار نشر در فروردین ماه حاکی از افزایش 110 درصدی قیمت کتاب در فروردین ماه نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته دارد، در حال شمارگان کتاب نیز 57 درصد افزایش داشته است.

جنبش‌های مردمی و دانشجویی در زمانه‌ای که رسانه‌های غرب به خصوص آمریکا، از طریق سرگرمی، چه در عرصه موسیقی و چه سینما و حتی صنعت پورن، در حال انحراف افکار عمومی از حقایق بودند، در حمایت از غزه و علیه سیاست‌های غرب در حمایت از اسرائیل شکل گرفت.

"حماسه‌خوان خمینی" عنوان کتاب خاطراتی است از حاج صادق آهنگران، مداح نام‌آشنا که به قلم محمدمهدی بهداروند تدوین شده است.

اکبر صحرایی از انتشار محموعه طنر جدید خود با عنوان «راز عباس خروس» برای عرضه در نمایشگاه خبر داد و گفت:‌قهرمان اصلی این کتاب همان فردی است که بخشندگی رهبر انقلاب او را شرمنده کرد.

آیت الله مکارم شیرازی به استفتاء درباره «حکم وجوب دفاع از ممالک اسلامی» پاسخ گفت.

کتاب «ممل تهرونی» که از سوی نشر جمال منتشر شده، سری به دوران حکومت پهلوی می‌زند و نوجوان امروز را با بخشی از تاریخ کشور در آن دوران آشنا می‌کند.

کتاب «جرئت و حقیقت» به قلم محمد‌علی جابری و به همت نشر معارف به چاپ رسید.

دبیر کل مجمع کانون‌های فرهنگی کشور گفت: اگر کار و تلاش در جامعه توسعه داشته باشد از آسیب‌های اجتماعی و بیکاری در امان می‌ماند و حتی معضلات فرهنگی نیز از بین می‌رود. به همین دلیل در آیات و روایات از کار به عنوان عمل صالح یاد شده است.

برگزیدگان دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه» در حالی مشخص شدند که حسن دادشکر بازیگر پیشکسوت حوزه کودک بعد از تجلیل روی صحنه از مدیران تلویزیون خواست بازنگری نسبت به فرمول جیغ و دست و هورا در برنامه‌های کودک داشته باشند.

همایش «قدس از چشمان آقای نادر» مراسم یادبود نادر طالب‌زاده است که در حوزه هنری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام باباخانی گفت: یکی از راه‌های ارتباط هیئات، مهرواره «هوای نو» است که تلاش می‌کند فضای هیئت را برای چهل‌واره دوم انقلاب اسلامی مهیا کند.

حسن عابدینی معاون استان‌های صدا و سیما گفت: زمانی تنها رسانه مقاومت اسلامی، المنار بود اما امروز تک تک کشورهای حوزه مقاومت خودشان رسانه های قوی دارند.

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.