دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

رسانه‌ها از فوتبال چیزی نمی‌فهمند / انریکه: مرز برد و باخت خیلی باریک است

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
رسانه‌ها از فوتبال چیزی نمی‌فهمند / انریکه: مرز برد و باخت خیلی باریک است

لوئیس انریکه در نشست خبری بازی با دورتموند گفت پی‌اس‌جی برای برد وارد زمین می‌شود هر چند در این مرحله مرز باریکی بین برد و باخت وجود دارد.

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن که بعد از حذف کردن بارسلونا به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیده فردا شب در سیگنال ایدونا پارک دیداری دشوار مقابل دورتموند خواهد داشت.

لوئیس انریکه در نشست خبری پیش از این مسابقه گفت تیمش تنها برای پیروزی وارد زمین می‌شود و اعتقاد دارد که می‌تواند در هر دو بازی رفت و برگشت پیروز شود. او گفت توجه به جزئیات اهمیت زیادی دارد و در سطحی مثل نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ مرز برد و باخت باریک است.

فشار خاص چمپیونزلیگ بر پی‌اس‌جی؟ برای هر چهار تیمی که در مرحله نیمه‌نهایی حضور دارند هر نتیجه‌ای جز رسیدن به فینال ناراحت‌کننده و ناامیدکننده است.

شانس پی‌اس‌جی را برای برد بیشتر می‌دانی یا دورتموند؟ به خاطر همین سوالها است که مدتها است می‌گوید رسانه‌ها هیچی از فوتبال نمی‌فهمند. حضور در اینجا خوبی‌اش این است که می‌توانیم از یک بازی ویژه دریکی از منحصربفردترین استادیوم‌های اروپا لذت ببریم. ما با شایستگی به این مرحله رسیدیم و می‌خواهیم از بازی لذت ببریم.

با چه سبکی مقابل دورتموند بازی می‌کنید؟ بازی خیلی شبیه به یک‌چهارم نهایی خواهد بود. این را به خاطر نوع بازی دورتموند و سبک بازی معمول خودمان می‌گویم. ما برای این وارد زمین نمی‌شویم که ببینیم آیا می‌شود برد یا نه، ما برای پیروزی وارد زمین می‌شویم. یک بازی دیدنی را خواهیم دید که حتما در آن گل رد و بدل می‌شود.

هیجان احتمال بازی در فینال چمپیونزلیگ؟ ما در روند پیشرفت و بهبود هستیم. حالا که یک ماه به پایان فصل مانده این توان را داریم که در هر رقابتی قهرمان بشویم. هر چهار تیمی که در این مرحله هستند می‌توانند قهرمان بشوند. حالا وقت مدیریت فشارها است ولی ما شرایط خوبی داریم.

پی‌اس‌جی از آخرین بازی در زمین دورتموند چقدر بهتر شده؟ از هر نظر بهتر شده. چه در حمله و چه در دفاع. ما همیشه خواهان پیشرفت هستیم و فکر نمی‌کنیم به بهترین نقطه رسیده‌ایم. در طول فصل این را ثابت کردیم. ولی در این نقطه و در این جایگاه مرز بین برد و باخت خیلی نازک است. باید حواس‌مان به جزئیات باشد.

فشار بازی کردن در استادیومی مثل سیگنال ایدونا پارک؟ ما در طول فصل با جوهای مختلفی روبرو شدیم. امروز می‌خواهیم از تمرین در این استادیوم زیبا لذت ببریم. باید قبول کنیم که خیلی مسائل می‌تواند در پیروزی یا باخت نقش بازی کند. ولی پی اس جی برای پیروزی در هر دو بازی به زمین می‌رود و برایش آماده است. این هدف ما است.

ضعف پی‌اس‌جی روی هوا و انتقادها از عملکرد دوناروما هر تیمی نقاط قوت و ضعف دارد ولی بازیکنان من بهترین هستند. ما کامل نیستیم و حتما ضعف داریم ولی مهم این است در این دو بازی از دورتموند بهتر باشیم.

پیروزی در زمین دورتموند چقدر در دسترس است؟ امیدوارم حذف کردن بارسا روحیه بازیکنان را چند برابر کرده باشد. امیدوارم فردا تیمی شایسته باشیم. به جای اینکه الان درباره‌اش گمانه‌زنی کنیم باید فردا در زمین پیروز شویم. با شجاعت می‌توانیم به این هدف برسیم.

بازیکنان جوان پاری سن ژرمن من وقتی ترکیب اصلی را مشخص می‌کنم اصلا به سن بازیکنها توجه نمی‌کنم. بلکه ملاک من پختگی آنها است. اگر سطح‌شان در حد بازی برای پی‌اس‌جی در این مرحله باشد فارغ از اینکه چه سنی دارند وارد ترکیب می‌شوند. اگر ببازیم علتش استفاده از جوانها نیست. هر تیم با بازیکنان باتجربه و جوانش می‌بازد و نه فقط جوانها. اینکه ما تیمی جوان داریم برای آینده باشگاه خبر خوبی است.

رسانه‌ها از فوتبال چیزی نمی‌فهمند / انریکه: مرز برد و باخت خیلی باریک است 2