شنبه 22 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که به‌زودی دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت‌های پلیس راهور نیز نصب می‌شود و در فاز اول این دوربین‌ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.

متخصص طب اورژانس دانشگاه گفت: مردم باید از مصرف قارچ‌های خودرو به خصوص قارچ‌های جمع آوری شده توسط افراد بومی خودداری کرده و جهت حفظ سلامتی خود و خانواده تنها قارچ‌های را که توسط مراکز مجاز و در بسته بندی‌های دارای مجوز هستند را خریداری و مصرف کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از دستگیری 25 نفر از داوطلبان متقلب نوبت اول کنکور 1403 در جلسه آزمون خبر داد و گفت: این افراد همان دقایق اولیه آزمون سر جلسه شناسایی و دستگیر شدند و در حال حاضر در اختیار نیرو‌های امنیتی قرار دارند.

شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام نسبت به وقوع سیل در استان هشدار داد.

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور با اشاره به اینکه بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه در تهران است، گفت: «طی چند روز اخیر 105 هزار نفر در تهران برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت ثبت‌نام کرده‌اند.»

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: عدم رعایت نظافت عمومی مسافران و اقدام اشتباه پیمانکار نظافت سبب اختلال خط 5 مترو طی روز گذشته شده بود.

آرمین خوشوقتی گفت: «امیدواریم لایحه کاهش ساعت کاری با همین جزئیات و چیدمان فعلی، به‌زودی در صحن علنی مجلس تصویب و برای اجرا به تمام بخش‌های اقتصاد کشور ابلاغ شود.»

«خلیج فارس در 20 سال گذشته 1.5 برابر شورتر شده و فروپاشی، تنوع زیستی منطقه را در آغوش می‌کشد». این سخنان معاون اسبق سازمان حفاظت محیط زیست است.

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور تهران گفت: «همه رانندگان می‌دانند استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی باعث حواس‌پرتی راننده می‌شود؛ اما متاسفانه هنوز هم این اشتباه را تکرار می‌کنند و این مسئله به یک عادت بد در رانندگان تبدیل شده است که می‌تواند فجایع بسیاری رقم بزند.»

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: «نقش روانشناسان برای جلوگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها بر کسی پوشیده نیست. البته خدمات و حمایت‌هایی مشاوره‌ای به‌هنگام روانشناسی، خدمات حقوقی و توانمندسازی نیز باید صورت گیرد.»

وزیر بهداشت گفت: «بیماری‌های متعددی ازجمله بیماری‌های ناشی از تنش‌های گرمایی، سرطان، بیماری‌های قلبی - عروقی و بیماری‌های تنفسی در کارگران، با تغییرات آب‌وهوایی مرتبط است؛ بنابراین، برای کاهش اثرات مخاطره‌آمیز و مخرب تغییرات اقلیم بر سلامت نیروی کار باید اقدام فوری انجام داد.»

رئیس بخش ICU مسمومین بیمارستان لقمان حکیم تهران در این باره می‌گوید: علائم اولیه مشابه مصرف مشروبات الکلی عادی و غیرسمی است، اما به تدریج فرد دچار سردرد، تهوع و استفراغ می‌شود. بسیاری از این بیماران دچار علائم بینایی می‌شوند، خواب‌آلودگی و کاهش سطح هوشیاری در آن‌ها رخ می‌دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: «با توجه به تأکید وزیر راه‌وشهرسازی و نیز برای سرویس‌دهی و خدمت‌رسانی بهتر به مسافران، در تلاش هستیم تا دومین پل هوایی اتصال به هواپیما را برای هواپیماهای بدنه متوسط به پایین راه‌اندازی کنیم.»

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در ادامه گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز سه شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه توفانی خواهد بود. دریای عمان نیز چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

مقامات محلی کنیا می‌گویند حادثه شکستن یک سد روز گذشته (دوشنبه) در شمال نایروبی، پایتخت این کشور که دست‌کم 42 قربانی گرفت، باعث شد آمار تلفات سیلاب‌های مرگبارِ روز‌های اخیر در این منطقه به بیش از 120 نفر برسد.

فرماندار ازنا گفت: «ورود به محدوده تونل برفی اشترانکوه با توجه به محتمل بودن ریزش آن، تا اطلاع بعدی ممنوع است.»