یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

امیرالدین روح‌نواز در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانجات نساجی هلال احمر با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی را در مورد فعالیت این شرکت ارائه کرد و گفت: امروز شرکت نساجی هلال ایران با سه کارخانه تولیدی در سه نقطه از کشور و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از شرکت‌های پیشگام و به جرات اولین شرکت تولید اقلام امدادی نظیر پتو، چادر، لباس امدادی و... در سطح خاورمیانه است که توانسته...

مدیرعامل شرکت توانیر از اختصاص پاداش 4 برابر بیشتر از هزینه‌های تامین برق به مشترکان کشاورزی خبر داد که در طرح‌های مدیریت مصرف تابستان امسال مشارکت فعال تری داشته باشند.

روز پسر سال 1403 مشخص شد.

اکنون، چنین فرونشست‌هایی در کشور ما رخ نمی‌دهد. یعنی رکورد‌ها در حد 54 سانتی متر و 36 سانتی متر نیست. رکورد‌ها کمتر شده، اما این خبر خوب و مثبتی نیست. دلیل این که رکورد‌ها کمتر شده این است که اکنون آبی باقی نمانده که از زیر زمین کشیده شود و در اثر این حرکت، سطح زمین فرو برود. در حال حاضر کفگیر بسیاری از آبخوان‌ها (سفره‌های آب زیرزمینی) به ته دیگ خورده یا به زودی به ته دیگ می‌خورد. گزارشی...

در روستای کپرجودکی لرستان، لک‌لک‌های تالاب بیشه دالان وقتی می‌خواهند صاحب خانه شوند، روی مهربانی اهالی روستا حساب باز می‌کنند. آنقدر روی تیر‌های برق می‌نشینند که رئیس شورای روستا متوجه می‌شود که باید دست به‌کار شود.

در ایران روز 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده که سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: «مرد جوانی که برای 500 میلیارد ریال معادل رمز ارز تتر از سوی سه نفر هدف آدم‌ربایی قرار گرفت، با اقدامات کارآگاهان آزاد شد.»

باستان‌شناسان به همراه دانشجویان دانشگاه زابل در کاوش آموزشی تپه «پیرزال سیستان»، علاوه بر اشیای 4300 ساله، بقایای معماری به قدمت حدودی 4500 سال را کشف کردند.

رئیس سازمان غذا و دارو می‌گوید: «این با نفس ورود سکوهای اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تأکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «با هیچ‌کس درباره خلیج فارس اختلاف‌نظر نداریم، چراکه خلیج فارس تا ابد خلیج فارس است و ان‌شاءالله به‌عنوان یک بخش جداناپذیر از تاریخ کشور ما خواهد درخشید.»

سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی اصفهان گفت: چهارم ادیبهشت‌ماه بود که اعضای خانواده‌ای گم شدن دختربچه 11 ساله‌شان را به پلیس اصفهان گزارش دادند. آن‌ها گفتند دختربچه که دیانا نام داشت به طرز مشکوکی ناپدید شده است. بنا به حساسیت پرونده، تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی در این باره تحقیق کردند. اعضای خانواده دختربچه به پلیس گفتند که دیانا به بیماری اوتیسم مبتلا...

براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی روز‌های آینده آسمان کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد و از روز سه شنبه تا پنجشنبه (11 تا 13 اردیبهشت‌ماه) افزایش سرعت وزش باد گاهی وزش باد شدید به‌ویژه ساعات بعد از ظهر و در ارتفاعات در بعضی ساعت‌ها با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

آتش‌سوزی «گاندی» که سال گذشته به خاطر «نمای دارای مجوز، اما مستعد حریق» به معما تبدیل شده بود، اکنون از بعد دیگری سوال برانگیز شده است. پرونده خسارت بیمه این مجتمع هتل‌بیمارستان «ماراتن 90روزه» را طی می‌کند و با وجود توافق سه‌جانبه برای پرداخت مبلغی معادل نصف «برآورد مالک»، هنوز پرداختی صورت نگرفته است.

دبیر کانون شورای اسلامی کار البرز اظهار کرد: «11 اردیبهشت روز جهانی کارگر است و از نظر قانونی روز رسمی تعطیلی کارگر است. متأسفانه بسیاری از کارخانه‌ها این بخش از قانون را اجرا نمی‌کنند و در این روز کارگر را سر کار می‌برند.»

پرستاران یک بیمارستان گرگان نسبت به اضافه‌کار اجباری انتقاد کردند. آنان خواستار اختیاری شدن اضافه‌کار و افزایش عادلانه حق‌الزحمه آن هستند؛ در حال حاضر برای هر ساعت اضافه کار پرستاران، رقم ناچیز 12 تا 20 هزار تومان بعد از تاخیر بسیار به آن‌ها پرداخت می‌شود.

کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره حق‌آبه ایران از هیرمند بیان کرد: «112 میلیون مترمکعب وارد مرز‌ها و خاک ایران شده است. جریان آب همچنان ادامه دارد. اطلاعات حاکی است ارسال آب از سد کجکی آغاز شده است. امیدواریم سطح این آب به آب سد کمال‌خان اضافه شود. در طول سال گذشته هم هیأت حاکمه افغانستان در ارتباط با سد کمال‌خان اقدام به برخی عملیات مرمت و بازسازی و اصلاح کرد.»