شنبه 22 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه فرارو

اجتماعی وب‌گاه فرارو

غلامرضا شریعتی، نماینده مجلس، درباره افزایش ایست‌های بازرسی در تهران گفت: «این مسائل وظایف عادی نیروی انتظامی است و نیازی به هماهنگی با مجلس و نهاد‌ها ندارد. نیروی انتظامی وظیفه دارد برخی جرائم آشکار را پیگیری و با آن‌ها برخورد کند. از مسائل ترافیکی تا حجاب و سرقت و... که جز وظایف نیروی انتظامی است و جامعه مقداری حساسیت غیرطبیعی دارد.»

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: «فرماندار حاجی‌آباد زیرکوه خراسان جنوبی باید نسبت به تخریب‌های ناشی از سیل گزارش کاملی به وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند و سازمان سنجش نیز با نگاهی منصفانه و عادلانه به شرایط خاص دانش‌آموزان جامانده از کنکور رسیدگی کند.»

وزیر کشور: تقسیم تهران به دو استان شرقی و غربی بر اساس ضوابط قانونی در حال پیگیری است و در صورت به نتیجه رسیدن تاثیری بر روی حوزه انتخابیه ری و شمیرانات ندارد و آن‌ها همچنان در حوزه انتخابیه تهران باقی خواهند ماند.

این مرکز با مواد اولیه غیرمجاز از جمله ضایعات گوشت نامناسب در شرایط غیربهداشتی به تولید همبرگر غیربهداشتی اقدام می‌کرد که پلمب و به مراجع قضایی معرفی شد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، انجام آزمایش غربالگری مولکولی برای حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون را به عنوان یکی از دستاورد‌های نوین سازمان نام برد.

«از ابتدای هفته جاری، گزینه «عجله ندارم» به دستور قضایی از اپلیکیشن تپسی حذف شده است. به‌نظر می‌رسد که با توجه به تمرکز ماه‌های اخیر نهاد‌های نظارتی بر قیمت تاکسی‌های آنلاین، درحال‌حاضر رویکرد این نهاد‌ها به‌سمت حذف گزینه‌هایی است که باعث هرگونه تغییر قیمت می‌شوند.»

تخریب کتیبه‌های دو محوطه جهانی تخت‌جمشید و بیستون بر اثر فعالیت شرکت‌های پتروشیمی مرودشت و بیستون و تصاعد گاز‌هایی با ترکیبات نیتروژنی، درحالی رقم خورده که در این سال‌ها اقدامی جدی برای ارزیابی مخاطرات زیست‌محیطی دو مجتمع پتروشیمی در فاصله نزدیک به محوطه‌های جهانی تخت‌جمشید و بیستون صورت نگرفته و تحقیقات علمی مستمر و جامعی نیز برای برآورد میزان تاثیرگذاری گاز‌های NOx ناشی از فعالیت...

طی روز‌های اخیر گزارشی مبنی بر فوت یک پزشک متخصص پوست و مو در شیراز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که علت فوت وی را مصرف مشروبات تقلبی در یک میهمانی خصوصی عنوان کردند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی بارش‌های آخر هفته سنگین خواهد بود، بر لزوم آمادگی کامل برای این روزها در حوزه خدمات شهری تأکید کرد.

سرهنگ طولابی‌نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان بافق، گفت: «با اعلام کلاهبرداری در فضای مجازی با پیامک جعلی ثنای قوه قضائیه ازطریق شماره شخصی، که در این زمینه بار‌ها تکرار شده باز هم دو نفر در دام شیادان افتادند و در مجموع از آن‌ها 90 میلیون ریال کلاهبرداری شد.»

در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حادثه مذکور خبر داد.

کارشناس مسئول کنترل بیماری‌های منتقله از ناقلین وزارت بهداشت درباره علائم بیماری مالاریا هم توضیح می‌دهد: علائم تیپیک مالاریا، تب، لرز و تعریق است که در گذشته به تب نوبه معروف بوده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: «پرواز استانبول - تهران به‌دلیل بدحال شدن یکی از مسافران خود در شامگاه نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه ارومیه شد.»

رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، گفت: «اکثریت زباله‌گرد‌ها اتباع هستند که با دستورات قضایی اخذشده آن‌ها رد مرز شدند. همچنین، در قرارداد‌هایی که میان شهرداری و پیمانکاران منعقد شده، عنوان بهره‌مندی از نیروی اتباع مجاز که دارای مدارک هویتی و ساکن کشور هستند، درج شده است.»

چمران در واکنش به ترک تعدادی از اعضای شورا هنگام سخنرانی شهردار، گفت: «در جلسه روز گذشته، 9 اردیبهشت‌ماه، شورای شهر تعدادی از نمایندگان جلسه را ترک کردند که اتفاق خاصی نبود، چرا که جلسه طول کشید و قاعدتاً تعدادی از افراد جلسه را ترک کردند.»

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و اظهار کرد که در چند روز گذشته تعدادی سکه در برنامه دیوار برای فروش آگهی کرده بود که یک نفر به او پیام داد و گفت پول به حسابت واریز می‌کنم و سکه‌ها را برایم بفرست که تعدادی سکه پس از واریز مبلغ با اسنپی که گرفته بود برای وی ارسال کرد.