شنبه 22 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

پرندگان موجودات منحصربه‌فردی هستند. بعضی از آن‌ها بدون اینکه بال بزنند، کیلومترها اوج می‌گیرند، بعضی دیگر بیش از نیم‌قرن زندگی می‌کنند و بعضی نیز به معنای واقعی کلمه رنگارنگ و رنگین‌کمانی هستند.

برای بهتر کار کردن، خنک کردن و افزایش عمر کولر باید از ایجاد شوره و رسوب در کولر جلوگیری کنید. برای رفع شوره و رسوب کولر باید از توپ شوره‌گیر و فیلتر رسوب‌گیر استفاده کنید.

پیام‌های تبریک به مناسبت روز معلم را مشاهده می‌کنید:

آرتریت پسوریاتیک زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن باعث التهاب مفاصل و ساختارهای اطراف (آنتزها) که به استخوان متصل است، شود.

12 اردیبهشت در ایران روز معلم است. پاس داشت مقام معلم که ما را دست کشان از ظلمت به نور دانایی کشانده است بر هر فردی واجب است. از این رو پیام‌های تبریکی به مناسبت روز معلم تحریر گشته است تا با آن ذره‌ای شادی در دل معلم‌های زندگی تان بنشانید.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 11 اردیبهشت ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

طبق داده‌های مطالعه‌ای جدید افرادی که شب‌ها کمتر از شش ساعت می‌خوابند، 52 درصد بیشتر احتمال دارد بر اثر ابتلا به بیماری قلبی جان خود را از دست بدهند. همچنین کمبود خواب در میانسالی به افزایش خطر ابتلا به زوال عقل منجر می‌شود. پژوهش‌ها همچنین نشان داده‌اند هرچه مدت زمان خواب شبانه کوتاه‌تر باشد، خطر ابتلا به چاقی و دیابت نوع 2 بیشتر می‌شود. این خود بهترین دلیل برای نگرانی و اضطراب در...

ده‌ها جسد مومیایی شده از سال 1963 تا به امروز، به این شکل یافت شده‌اند. روسیو ورگارا، راهنمای موزه، می‌گوید: «وقتی این اتفاقات رخ داد، برای مردم کمی غیرقابل باور به نظر می‌رسید؛ آن‌ها فکر می‌کردند که این‌ها رویداد‌هایی ماوراء‌الطبیعه هستند.»

اسید‌های چرب امگا 3 چربی‌های مفید و مهمی هستند که فواید زیادی برای سلامتی دارند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف این چربی‌ها در بهبود التهابات، کاهش تری گلیسیرید خون و مقابله با خطر زوال عقل مؤثر است.

ویتامین D پایین ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان افزایش دهد.

اگر به دنبال درست کردن یک شام فوری و خوشمزه با بادمجان هستید، حتما این مطلب را بخوانید و این غذای خوشمزه با بادمجان را درست کنید.

کشور‌ها با توجه به فرهنگ خود تعطیلاتی دارند که برای مراسم مذهبی، روز‌های ملی، یادبود یا روز‌هایی برای بزرگداشت برخی رویداد‌های تاریخی خاص در منطقه است. تعطیلات رسمی معمولاً در قوانین ملی مشخص می‌شوند و به عنوان روز‌های غیر کاری هستند.

نیکوتین موجود در ویپ بر روی نوجوانان تاثیر متفاوتی در مقایسه با اثرگذاری بر روی بزرگسالان دارد، زیرا مغز آنان به آن حساس‌تر است. گیرنده‌های مغزی تحت تاثیر نیکوتین برای یادگیری و اعتیاد مهم هستند. حتی سطوح پایین قرار گرفتن در معرض نیکوتین می‌تواند نوجوانان را بیش‌تر به سوی اعتیاد به مواد دیگر و هم چنین به سوی رفتار‌های پرخطر سوق داده و یا باعث ایجاد مشکلات مرتبط با سلامت روانی در آنان...

روز مادر در سال 1403 مشخص شد.

به تازگی در فضای مجازی ادعا شده است که انجماد نان در واقع آن را سالم‌تر می‌کند و در برخی موارد به تحقیقاتی اشاره می‌شود که این ادعا‌ها را تأیید می‌کند. اکنون یک متخصص پاسخی روشن به این موضوع داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف عتیقه جات هخامنشی در این شهرستان خبر داد.