یک‌شنبه 13 خرداد 1403

مدال طلای تکواندوکار المپیکی ایران در آسیا

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
مدال طلای تکواندوکار المپیکی ایران در آسیا

آرین سلیمی تکواندوکار المپیکی ایران با شکست حریف کره‌ای به مدال طلای آسیا رسید و علی خوش‌روش در وزن 80- کیلوگرم نیز صاحب مدال نقره آسیا شد.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های روز پایانی تکواندوی قهرمانی آسیا در ویتنام، علی خوش‌روش نماینده وزن 80- کیلوگرم ایران در دیدار فینال مقابل جسوربک جایسانوف از ازبکستان در 2 راند و با نتایج 7 بر 2 و 11 بر 4 شکست خورد و به مدال نقره آسیا رسید.

خوش‌روش پیش از این در دور نخست مقابل هوانگ از چین تایپه 2 بر صفر به برتری رسید. وی سپس مقابل سوخرات سالائوف تکواندوکار عنوان دار ازبکستانی در 2 راند با نتیجه مشابه 6 بر 5 به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل صالح الشرابتی نایب قهرمان المپیک از اردن در 2 راند و با نتایج 7 بر 5 و 10 بر 6 به برتری رسید و راهی فینال شد.

آرین سلیمی، تکواندوکار المپیکی ایران در فینال وزن 87+ کیلوگرم، برابر پارک از کره‌جنوبی در 2 راند به برتری رسید و صاحب مدال طلای آسیا شد.

سلیمی پیش از این در نخستین مبارزه خود در وزن 87+ کیلوگرم به مصاف «مین بائه مون» از کره جنوبی رفت و در 2 راند با نتایج 17 بر 5 و 8 بر 5 به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی نیز برابر حریف خود از چین 2 بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. سلیمی در این مبارزه نزدیک در راندهای اول و سوم با نتایج 4 بر 3 و 2 بر یک به برتری رسید و در راند دوم نیز 6 بر 5 شکست خورد.