دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

آلبرت اینشتین

آلبرت اینشتین

وب‌گاه عرشه آنلاین

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که پیش بینی اینشتین در مورد سیاه چاله ها درست بوده است. این پیشرفت بزرگی در مطالعه سیاهچاله‌ها است. تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که پیش بینی اینشتین در مورد سیاه چاله ها درست بوده است. این پیشرفت بزرگی در مطالعه سیاهچاله‌ها است. به گزارش عرشه آنلاین، محققان در مقاله جدیدی، جزئیات دقیق سقوط ماده به درون سیاه چاله از بیرون افق رویداد را آشکار کرده‌اند....

وب‌گاه عصر ایران

در سال 1915، اینشتین پیش‌بینی کرد که با نزدیک شدن ماده به سیاه‌چاله، به دلیل نیروی عظیم گرانش فضا - زمان، مستقیما به درون آن فرو خواهد رفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به طور متناقض، جنگ هم یکی از اولین اتفاقاتی بوده که حتی قبل از تاریخ مکتوب با انسان‌ها بوده است و هم، همزمان رخدادی نادر است.

وب‌گاه عصر ایران

فروید می‌گوید آن‌چه سبب می‌شود انسان بر طبل جنگ بکوید، شور و شوق طبیعی به ویرانگری است. نوعی میل بدوی به فروکاستن حیات به محتوایی بی‌روح و بی‌جان. زمانی که این غریزه‌ی مرگ بتواند هدفمند شود، مثل وقتی که جنگ برای حفظ خلوص نژاد آریایی به راه می‌افتد، تقریباً نمی‌توان در برابر میل به ارضای این دو غریزه‌ی درهم‌تنیده مقاومت کرد.

خبرگزاری تسنیم

چین اولین تصاویر گرفته شده توسط ماهواره پرتو ایکس "اینشتین پروب" را منتشر کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد نوعی راه رفتن به سبک طنزآمیز، به مدت تنها 11 دقیقه در روز، خطر ابتلا به بیماری‌هایی که موجب مرگ‌و‌میر می‌شوند را کاهش می‌دهد و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تنهایی، انزوای اجتماعی و زندگی انفرادی می‌تواند سال‌ها از عمر افراد کم کند. این کاهش عمر در مبتلایان به بیماری‌های قلبی به مراتب بیشتر است. بر اساس آخرین تحقیقات بین‌المللی،...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.

خبرگزاری تسنیم

شبکه‌های تلویزیونی برای آخر هفته در کنار «مسافر ری» و «طوفان شن» چند فیلم جدید همچون «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل»، «در مسیر بوستون»، «پایمردی» و «یک ثانیه» را تدارک دیده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

هاشم الغیلی، زیست‌شناس و فیلم‌ساز مقیم برلین در فیلم کوتاه «هیروشیما»، شبیه‌سازی انفجار هسته‌ای هیروشیما را با صداهای ثبت‌شده در تاریخ ترکیب کرده و تجربه‌ای منحصربه‌فرد را شکل داده است.

وب‌گاه عصر ایران

با گذشت بیش از 90 سال از پیش‌بینی اینشتین، استارتاپ راکت‌ستار می‌خواهد نخستین نمونه از موتور پروتونی را به سرانجام برساند. این موتور، انرژی گداخت هسته‌ای را در ابعادی کوچک‌تر از نیروگاه مهار می‌کند و می‌تواند در آینده برای به پیش راندن خودروها نیز مورداستفاده قرار بگیرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ورلد آف ریل، فیلم «مگالوپولیس» فرانسیس فورد کاپولا هنوز هیچ توزیع‌کننده‌ای ندارد و زمان برای تصمیم‌گیری درباره حضور احتمالی آن در کن در حال تمام‌شدن است. اکنون پس از نمایش هفته پیش فیلم در لس‌آنجلس برای مخاطبان خصوصی شامل توزیع کنندگان و چهره‌های صنعت، یک نمایش از آن در لندن هم صورت گرفته است. آنچه تا به حال درباره این فیلم گفته شده این...

وب‌گاه خبر آنلاین

پس از نمایش خصوصی فیلم جدید فرانسیس فورد کاپولا در لس‌آنجلس، اکنون یک نمایش دیگر آن در لندن انجام شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حجت الاسلام‌والمسلمین یعقوبی گیلانی درمورد عظمت قرآن نه تنها در میان علمای شیعه بلکه در میان بزرگان و متفکرین غرب و شرق توضیحاتی داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

‌حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: زمانی می‌گفتیم بحران کشور ناکارآمدی است، الان به نظرم باید یک پله بالاتر برویم. مساله این است که بحران نارضایتی وجود دارد. حداقل برداشت من این است که بخش زیادی از جامعه رضایت ندارند که همه چیز را تغییر بدهند، اما به نوعی قهر هستند. تردیدی وجود ندارد که ناراحتند و مشکلات (بسیاری) پیدا کرده‌اند. این مشکلات آنها را به (مرز) نارضایتی رسانده است....

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حسن خمینی گفت: زمانی می‌گفتیم بحران کشور ناکارآمدی است، الان به نظرم باید یک پله بالاتر برویم. مساله این است که بحران نارضایتی وجود دارد.