دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اراضی نهضت ملی مسکن برای 40 هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اراضی نهضت ملی مسکن برای 40 هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است

مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت: هنوز اراضی مورد نیاز برای 40 هزار متقاضی مسکن ملی در شهر جدید پرند تامین نشده است که حدود 1300 هکتار می‌شود.

آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه رشد جمعیت در شهر جدید پرند رو به افزایش است بنابراین تامین زیرساخت ها و خدمات روبنایی در این شهرها ضروری است گفت: جمعیت پرند از 350 هزار نفر رد شده است و جمعیت 37هزار نفری دانش آموز داریم و این آمارها نشان می دهد جمعیت پرند به 400 هزار نفر نزدیک است.

وی افزود: 7 مدرسه در سال 1402 تحویل آموزش و پرورش داده ایم و سه مدرسه در دست ساخت داریم.

صیادی بیان کرد: بیمارستان دولتی در شهر جدید پرند وجود نداشت که بعد از پیگیری های صورت گرفته مجوز ساخت بیمارستان را گرفته ایم و تا ابتدای خرداد ماه کلنگ ساخت بیمارستان دولتی که به صورت مشارکتی ساخته می شود زده خواهد شد.

صیادی با بیان اینکه 30 هزار و 500 واحد نهضت ملی مسکن از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا اسفند ماه سال گذشته پیش بینی کرده بودیم گفت: با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته و با تاکید وزیر راه وشهرسازی مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت های اراضی برای ساخت نهضت ملی مسکن 3هزار واحد افزایش یافت و به 33هزار و 500 رسانده‌ایم.

مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان اینکه محدودیت جدی در بحث زمین داریم و 1300 هکتار اراضی نیاز داریم گفت: 50 هزار متقاضی هنوز اراضی برای آنها تامین نشده است و اگر شهرک اعتمادیه ساخته شود 10 هزار متقاضی جایگذاری می شود اما هنوز برای 40 هزار متقاضی اراضی تامین نشده است.

وی تاکید کرد: تلاش دولت آن است که ساخت مسکن با کمترین هزینه ها صورت گیرد به طوری که قیمت زمین را به حداقل ممکن رسانده ایم و پروژه 4هزار واحدی را که خرداد ماه سال 1401 کلنگ زنی شد با متری 10 میلیون تومان ساخته شده است و تقریبا یک خانه 70 تا80 متری حدود یک میلیارد و 200 تا یک میلیارد 300 میلیون تومان تمام می شود.

صیادی اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه ها در پروژه های نهضت ملی مسکن تعدیل قیمت می خورد و قیمت تمام شده قطعا افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت عمران پرند توضیح داد: 4هزار واحد نهضت ملی مسکن آماده افتتاح است که میانگین ساخت هر واحد حدود 10 میلیون تومان در هر متر مربع است که قیمت تمام شده آن یک میلیارد و 200 میلیون تومان می شود.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم تا کنون 11هزار و200 واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است و در برنامه است که 4هزار واحد حداکثر تا دو ماه آینده و 5هزار واحد دیگر تا پایان سال تحویل متقاضیان شود.

صیادی در خصوص دو خطه کردن مترو پرند گفت: دو خطه کردن مترو پرند در دستور کار بوده که به دلیل داشتن معارض سنگین به تعویق افتاده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی