یک‌شنبه 13 خرداد 1403

ارتباط جواد نکونام با جادوگری, سرمربی استقلال خرافه پرست است؟+ فیلم

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
ارتباط جواد نکونام با جادوگری, سرمربی استقلال خرافه پرست است؟+ فیلم

ماجرای جواد نکونام و لباس مشکی‌اش حالا یکی از مهم‌ترین سوژه‌های فوتبال کشورمان شده است. برترین‌ها نوشت این روزها چیزهایی را می‌بینیم که کاش نمی‌دیدیم. چیزهایی شبیه به همین ماجرای جواد نکونام و لباس مشکی‌اش که حالا تبدیل به یکی از مهم‌ترین سوژه‌های روز شده. اینکه او با رنگی خاص کنار زمین حاضر می‌شود و می‌گویند پیروزی‌هایش هم به خاطر انتخاب همین رنگ است. چیزی شبیه به خرافه که گویی نکونام...

آقا جواد، این‌کارها اصلا برای سلامتیت خوب نیست برادر!

برترین‌ها نوشت این روزها چیزهایی را می‌بینیم که کاش نمی‌دیدیم. چیزهایی شبیه به همین ماجرای جواد نکونام و لباس مشکی‌اش که حالا تبدیل به یکی از مهم‌ترین سوژه‌های روز شده. اینکه او با رنگی خاص کنار زمین حاضر می‌شود و می‌گویند پیروزی‌هایش هم به خاطر انتخاب همین رنگ است. چیزی شبیه به خرافه که گویی نکونام باورش دارد. از هفته گذشته صحبت‌های پورموسوی در مورد ارتباط نکونام با جادوگری در فضای مجازی وایرال شد که به بازی با فولاد کشیده شد.

مسئولان تیم فولاد برای اینکه نکونام پیراهن مشکی خود را نپوشد، می‌خواستند با پیراهن سوم خود وارد زمین بشوند و از آن طرف هم نکونام با پیراهن سفید به استادیوم آزادی رفته بود اما موعود بنیادی‌فر، داور این مسابقه با مشکی پوشیدن فولادی‌ها مخالفت کرد تا تیم اهوازی مجبور شود با پیراهن قرمز خود به این مسابقه برود و نکونام هم پیراهن سفید خود را در آورد و با تیشرت مشکی به زمین رفت.

به هر حال موضوع جادوگری که در رسانه‌ها به آن اشاره شده بسیار سطحی و غیرقابل باور به‌نظر می‌رسد و تاکید استقلالی‌ها به این دلیل است که نکونام به پوشیدن لباس مشکی به عنوان عامل شانس پیروزی در این بازی باور دارد! باور به خرافات در عصر جدید با وجود پیشرفت‌های علمی هنوز در میان میلیون‌ها نفر از مردم جهان رایج است. چشم بد در خاورمیانه، نحسی عدد 13 در غرب و خوش‌شانسی رنگ قرمز در شرق آسیا نمونه‌هایی از خرافههای رایج هستند. بسیاری از ما می‌دانیم که این عقاید غیرمنطقی هستند اما همچنان از آن‌ها پیروی می‌کنیم. چرا این کار را می‌کنیم؟ چگونه خرافات بر ذهن و روان ما اثر می گذارند؟

رابطه میان باورهای خرافی با استرس و اختلال اضطراب دوگانه است. از یک سو برخی از معتقدان به باورهای خرافی گمان می‌کنند که کنترل بعضی از مسائل در دست آن‌ها نیست و نیروهای جادویی زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از سوی دیگر برخی از باورمندان گمان می‌کنند که اعتقاد به رفتارها و افکار خاص به آنها کمک می‌کند تا بر شرایط موجود مسلط شده و افسار زندگی خود را در دست گیرند.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که در اغلب مواقع در حالت اول به سر می‌برند بیشتر از ناباوران به مسائل خرافاتی دچار اضطراب و هراس می‌شوند و برعکس کسانی که گمان می‌کنند باورهای خرافیشان زندگی آنها را بهتر می‌کند کمتر دچار ترس و اضطراب می‌شوند.

اما کاربران در فضای مجازی همچنان به خرافاتی بودن جواد نکونام و استفاده از جادو اعتقاد دارند:

کاربر محمد با انتشار توئیتی نوشت: جواد نکونام علنا اصرار داره که تیم حریف مشکی نپوشه تا بتونه از جادوی لباس سیاه خودش استفاده کنه!! نه رسانه نه کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون و نه حتی نهادهای قانونی هیچ واکنشی ندارند نسبت به ترویج خرافات و جادو در جامعه!!! جواد نکونام و استقلال تحت حمایت کجا هستن!؟

کاربر شاهین هم نوشته است: باشگاه استقلال خیلی جدی نسبت به اینکه فولاد قراره لباس مشکی بپوشه اعتراض کرده. واقعا لازم نیست نهادهای مربوطه به این مسئله ورود کنن؟ چرا پوشیدن لباس مشکی سرمربیتون انقدر مهمه؟ چه رازی توش نهفتست که زمین و زمان رو دارید به هم میدوزید تا رنگ لباس حریف را عوض کنید؟

کاربر آژیر قرمز هم شایعاتی دیگر را دامن می‌زند: من فکر می‌کنم قضیه جادوگر و لباس مشکی یه حواس پرت کنی هست از این واقعیت که کل سیستم بسیج شدن استقلال را قهرمان کنن. چون با این همه روشنی در چینش داورهای خاص، نوع داوری‌ها، عدم رسیدگی به تخلفات مدیریت و بازیکنان و کادر فنی و... صدا از هیچ ارگانی در نمیاد!!!!

این هم نظر یکی دیگر: جواد نکونام داشته با لباس سفید میومده تو زمین که یهو بهش گفتن فولاد قرمز پوشیده اونم فورا برگشته لباس مشکی جادویی خودشو پوشیده. قبلا هم که صحبتهایی از پاشیدن ادرار پسر بچه از سوی دستیاران... شنیده شده بود. اره بابا تو قرن بیست و یکم به همین سوی چراغ.

اما استقلالی‌ها از این کار دفاع می‌کنند. کاربر مهدی نوشت: حالا که استقلال برنده شد و به صدر جدول رفت، فولادی‌ها و پرسپولیسی‌ها با هم لباس مشکی بپوشن و عزا بگیرن.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

ارتباط جواد نکونام با جادوگری, سرمربی استقلال خرافه پرست است؟+ فیلم 2