دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

اقتصاد کشور

اقتصاد کشور

وب‌گاه گسترش

در پی شهادت رییس جمهور، دلالان ارز سو استفاده کرده و با ایجاد نرخ‌سازی کاذب، به دنبال افزایش نرخ ارز در بازار هستند. این موضوع باید مورد توجه و رسیدگی نهادهای امنیتی قرار گیرد.

وب‌گاه گسترش

بی‌شک توسعه تجارت بهترین شیوه برای بهبود اوضاع اقتصادی یک کشور است و این امر هم تنها با پیشرفت در ارتباطات بین‌الملل و تولیدات موردعلاقه بازارهای هدف ممکن است. البته شرط بقا در بازارهای بین‌المللی نیز تولیدات صادرات‌محور و ارزانقیمت است. این در حالی است که سبد صادرات و بازارهای هدف ایران بسیار محدود است.

وب‌گاه گسترش

جاماندگی بورس از بازارهای موازی، رکود و افت شاخص به عبارات تکراری میان فعالان بازار سرمایه بدل شده است. شرایط ناپایدار اقتصادی کشور، رشد نرخ بهره بانکی و همچنین سیاست‌گذاری نامطلوب از سوی مسئولان و سیاست‌گذاران را باید از مهم‌ترین موانع رشد بورس تهران در ماه‌های گذشته دانست.

وب‌گاه گسترش

شهرام شیرکوند - پژوهشگر صنعت

وب‌گاه گسترش

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر این موضوع، اظهار داشت: مسکن در دسترس عموم مردم قرار نگرفته و به طور معنایی می‌توان گفت که خرید ملک از میان گزینه‌های خانواده‌ها حذف شده است و افراد بیشتر به سمت تمدید قراردادهای اجاره مسکن هدایت می‌شوند.

وب‌گاه گسترش

کاهش وابستگی به اقتصاد نفت و درآمد های نفتی، مدت زیادی است که مورد بحث و توجه کارشناسان اقتصادی قرار گرفته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در تشریح دستاوردهای مهم این شرکت در دولت سیزدهم با اشاره به 2.5 برابر شدن صادرات نفت خام در شرایط سخت تحریم، گفت: ما پارسال 36 میلیارد دلار نفت خام صادر کردیم و در بخش گاز نیز روزانه 70 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید روزانه خود اضافه کرده‌ایم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نماینده مجلس دهم مصوبه مجلس مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها را به نفع اقتصاد کشور عنوان کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

در سال 1401 کارگران و کارمندان بیشتر از اصناف مالیات پرداخت کرده‌اند.

وب‌گاه گسترش

با تصویب هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، سود 35 هزار میلیارد ریالی صندوق در سال مالی پایان یافته به تاریخ 31 شهریور 1402 به اعضای صندوق ذخیره اختصاص خواهد یافت.

وب‌گاه الف

استدلال‌های حامیان تعطیلی روز شنبه به جای روز پنجشنبه، کلی‌گویی و فاقد جزئیات روشن و مستند است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

منتظری گفت: تعطیلی شنبه با استدلال اینکه از نظر اقتصادی دچار مشکل هستیم اصلا قابل پذیرش نیست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس دیوان عالی کشور گفت: تعطیلی شنبه با استدلال اینکه از نظر اقتصادی دچار مشکل هستیم اصلاً قابل پذیرش نیست. اکثریت قاطع مردم در ایران ارتباط اقتصادی با خارج از کشور ندارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: مسکن دور از دسترس مردم قرار گرفته و به نوعی می‌توان گفت خرید ملک از سبد خانواده‌ها خارج شده است و مردم بیشتر به سمت تمدید قراردادهای اجاره می‌روند.

خبرگزاری تسنیم

مگر قرار نبود "صندوق توسعه ملی" کشورمان روز به روز بزرگتر و منابعش بیشتر و اهمیت آن در رشد و توسعه اقتصاد به چشم بیاید و حافظ منافع آیندگان باشد؟ خب، پس چرا کسی از رشد و بزرگ شدن صندوق کشورمان حمایت نمیکند؟!

وب‌گاه الف

رییس دیوان عالی کشور گفت: تعطیلی شنبه با استدلال اینکه از نظر اقتصادی دچار مشکل هستیم اصلا قابل پذیرش نیست. اکثریت قاطع مردم در ایران ارتباط اقتصادی با خارج از کشور ندارند.