جمعه 21 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولت خاتمه دادن به پروژه های ناتمام است، گفت: در حال مذاکره با وزارت نفت برای بورسی کردن پالایشگاه ستاره خلیج فارس هستیم.

ارسال پیامک «ذخیره‌سازی آب» به مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: بر اثر آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی در محدوده شهرستان بندرترکمن به دلیل بارش شدید باران، قطار تهران - گرگان مجبور به توقف شد.

پروژه چند منظوره «اومااویا» به عنوان بزرگ‌ترین پروژه آبی کشور سریلانکا توسط مهندسان ایرانی اجرایی شد و امروز به بهره‌برداری رسید تا بار دیگر توانمندی مهندسان ایرانی را به رخ بکشد.

وزیر نیرو گفت: بر اساس اعلام کمیسیون بین المللی سدهای بزرگ ایران جزو کشورهای برتر جهان در حوزه سدسازی است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: امسال قول داده شده کشاورزی از قطعی برق خارج شود و مجلس نسبت به آن کوتاه نخواهد آمد و حاضر نمی‌شود با قطع برق، امنیت غذای مردم به خطر انداخته شود.

محلس شورای اسلامی در اصلاح مالیات بر عایدی سرمایه که از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار نگرفته بود، بورس را از مالیات بر عایدی سرمایه معاف کرد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه حدود 359 دشت کشور دچار فرونشست است، گفت: 28 درصد چاه‌های کشاورزی معادل 117 هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست بیش از 10 سانتی متر حفر شده است.

سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: امروز (چهارشنبه) به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش یافته و در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

بودجه دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه 1403 شامل 77 درصد از کل بودجه عمومی است و این بخش از لایحه در مقایسه با قانون بودجه 1402 نزدیک به 29 درصد رشد داشته و به 2183 هزار میلیارد تومان رسیده است و در این میان 3.9 درصد از کل اعتبارات متعلق به قوه قضاییه است.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 44 هزار و 38 تومان و حواله دلار نیز به 41 هزار و 118 تومان رسید.

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه مشکلات عدیده ای در حوزه توزیع کالاهای اساسی وجود دارد که از مافیای نظام توزیع نشأت گرفته است، گفت: نمونه موفقی برای عرضه کالاهای اساسی از سوی اصناف در کرمانشاه اجرا شده که می‌تواند به عنوان الگو به سایر اتاق‌ها معرفی شود، اما لازم است توزیع کالای اساسی توسط اصناف از سوی ستاد تنظیم بازار کشور تصویب و ابلاغ شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری جزئیات فروش آنلاین میوه وسبزیجات را در شهر تهران تشریح کرد.

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: علاوه بر پاداش صرفه جویی که بر قبوض اعمال می‌شد 47 میلیون جایزه نظیر خودرو و لوازم خانگی برای مشترکان خانگی خوش مصرف در نظر گرفته شده است.

طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز اولین جلسه حراج سکه تا امروز طی 10 جلسه حراج 117 هزار و 742 قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.