یک‌شنبه 13 خرداد 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

طی 14 ماه گذشته در حالی که 96 درصد کالاهای وارداتی بدون معطلی ترخیص شده اند در مورد دلایل ایستایی 4 درصد اقلام اظهار شده موضوعاتی از جمله عدم تخصیص به موقع ارز و دریافت برخی مجوزها مطرح شده است.

بررسی آمارهای بانک مرکزی نشان میدهد، در سال گذشته حدود 900 میلیون دلار موبایل از طریق رویه واردات در مقابل صادرات خود ترخیص شده است. همچنین نزدیک به یک میلیارد و 750 میلیون دلار قطعات خودرو و لوازم یدکی نیز از این مسیر وارد کشور شده است.

شهردار منطقه 12 تهران گفت: در راستای محدود کردن و انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها در محدوده بازار، برنامه هوشمندسازی گیت‌های ورودی بازار را در دستور کار داریم.

قیمت فروش شکر تصفیه شده بسته بندی یک کیلوگرمی49500 تومان برای مصرف کننده نهایی و به صورت فله 42500 تومان اعلام شد.

مدیرعامل شرکت امور پشتیبانی دام کشور از ورود 10 فروند کشتی حامل نهاده دامی به بندر امام (ره) در 2 ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: بازار نهاده‌های کشور تا 6 ماه آینده تأمین است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به اتفاق الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان طرح مشترک سد قیزقلعه سی را افتتاح کردند.

حقوق ورودی خودروهای برقی و (بنزینی - برقی) هیبریدی از نیم درصد تا 15 درصد اعلام شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پایگاه رفاه ایرانیان «عدالت» را گسترش می‌دهد گفت: این پایگاه اطلاعات درآمدی ایرانیان را به‌روز می‌کند و با توجه به اینکه اطلاعات افراد را در سطوح مختلف در بر گرفته، با کمک آن دهک‌بندی دقیقی صورت می‌گیرد. همچنین ذیل این پایگاه، وبگاه‌هایی تعریف شده که می‌تواند خدمات رسانی به مردم را آسان کند که از جمله خدمات آن، اجرایی سازی طرح کالابرگ الکترونیکی...

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه هیأت وزیران در خصوص تأمین فولاد و سیمان برای ساخت و سازهای مسکن حمایتی با نرخ مناسب، بنیاد مسکن را مکلف به خرید این موارد کرد.

یارانه 300هزارتومانی دهک‌های چهارم تا نهم ساعت 24 امشب 30 اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

وزیر نیرو گفت: سد «قیزقلعه‌سی» که به دست مهندسان و پیمانکاران ایرانی طراحی و احداث شده، نمادی از دوستی و مودت بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان است که فردا (یکشنبه) با حضور روسای جمهور دو کشور افتتاح می شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

دومین آئین تجلیل از پیشکسوتان و همکاران اداره کل روابط‌عمومی بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی با تجلیل از احمد کمالی مقدم، چهره ماندگار روابط‌عمومی در مجموعه فرهنگی محمد علی مفرح برگزار شد.

بانک مرکزی با هدف تسریع در رفع تعهد ارزی و برگشت ارز صادرکنندگان خرد بخش خصوصی که سالانه حدودا هشت تا 9 میلیارد دلار است و در راستای عمق بخشی به بازار رسمی ارز در راستای سیاست تثبیت ارزی، تصمیم گرفته است با همکاری وزارت صمت، تالار ارز اشخاص (بازار ارز توافقی) را در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در آینده نزدیک راه‌اندازی کند.

قیمت لاستیک در سال 1403 تقربیا مشخص شده است و حالا می‌توان دنبال اختلاف قیمت لاستیک دولتی با بازار آزاد گشت

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان اینکه در سال جاری هیچ شرکتی افزایش قیمت نداشته، از رکود در بازار لوازم خانگی خبر داد و انتقاداتی هم نسبت به وضعیت فعالیت فروشگاه‌های بزرگ قسطی مطرح کرد.

بانک تجارت امکان وکالتی کردن سریع و غیرحضوری حساب، برای ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی سامانه یکپارچه خرید خودرو را از طریق آدرس car.tejaratbank.ir فراهم کرد.