جمعه 21 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

ایلنا نوشت: پس از سیستان و بلوچستان به عنوان محروم ترین، استان های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.

سیرنزولی قیمت‌ها درحالی در بازار ارز ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در بازار تهران به کانال 62 هزار تومان بازگشته است.

بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست؛ روز یک‌شنبه (9 اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ‌ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک‌ها احتکار می‌شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در بازار تهران تغییر کرد.

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی ساخت موتورهای 6 سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافتند و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست‌جمهوری از آن رونمایی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است. کار بستر استقلال سیاسی، امنیتی و فرهنگی کشور را فراهم می‌کند و ما به همه کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: بخشنامه قراردادهای «فکتورینگ» به منظور تامین مالی مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی با 50 همت اعتبار به شبکه بانکی ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، تصویب لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره را راهکاری برای انجام معاملات شفاف در بازار مسکن برشمرد و گفت: این طرح مراحل پایانی تصویب خود را طی می‌کند که امیدواریم با تصویب، ابلاغ و اجرای آن بتوان بخشی از موانع موجود بر سر راه بازار مسکن را برداشت.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر نزدیک به 5500 خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

بنا بر اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز امکان صدور فاکتور رسمی در سامانه جامع تجارت برای تمامی فعالان صنف طلا ایجاد شده و اجرای این مسئله به‌صورت جدی توسط دولت پیگیری میشود.

تونل عمودی پروژه اومااویا به عمق 618 متر معادل 1.5 برابر ارتفاع برج میلاد که توسط مهندسان ایرانی در عمق زمین حفر شده امروز در سریلانکا به بهره‌برداری رسید.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 از اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: گزارش کمیسیون تلفیق هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

مدیر کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران گفت: هفت هزار تن چای خارجی با کیفیت در مزایده اموال منقول به فروش گذاشته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت که برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

یک مقام مسوول گفت: وضعیت بارش‌ها در تهران نسبت به نرمال، 40 درصد منفی است، علی‌رغم این‌که در موقعیت زمانی پر بارشی قرار داریم اما بارندگی‌ها کمبود آب تهران را جبران نکرده است.