جمعه 21 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی از شکسته شدن رکورد وصول مطالبات این صندوق در سال 1402 خبر داد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارائه خدمات آنها در سال 1402 کمتر از 18 میلیارد تومان بوده، می توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم استفاده کنند.

معاون توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از وجود بیش از 70 هزار پروژه ناتمام در کشور خبر داد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در ایران 170هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی و بیش از 2میلیون و 700هزار سقف لرزان وجود دارد و اگر جریان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده کشور شتاب نگیرد، شاهد تکرار فاجعه‌ای مانند بم خواهیم بود.

علی رغم اینکه نمایندگان کارگران اذعان دارند که در هفته های گذشته پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شده است, اما امروز معاون وزیرکار گفته است, پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم.

بررسی بازار سکه و طلای امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ماه) نشان می‌دهد که روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا همچنان ادامه دارد؛ براساس آخرین معاملات امروز سکه به کانال 40 میلیون تومان بازگشته و این درحالیست که در آخرین معاملات هفته گذشته سکه در کانال 42 میلیون تومان قرار داشت؛ بر این اساس طی این دو روز بالغ بر 1.5 میلیون تومان سکه ارزان‌تر شده است.

عضو اتاق بازرگانی ایران معتقد است با توجه به شرایط کنونی و اقدامات بانک مرکزی می‌توان همچنان امید زیادی به کاهش بیشتر قیمت دلار و آرامش بازار ارز داشت.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: در بحث مقابله با قاچاق سوخت در چند روز اخیر طرحی در بندر کلاهی میناب اجرا کردیم که در این طرح بالغ بر 3 میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز گفت: سکه‌های تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج این مرکز، شامل تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب بانک مرکزی هستند و همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می برند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به رونمایی از 200 بسته سرمایه‌گذاری به ارزش 207 هزار میلیارد تومان گفت: تراز تجاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حدود 14.5 میلیارد دلار مثبت است و تنها 3.5 میلیارد دلار واردات داشتیم.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی عنوان کرد که در سال 1402 پتروشیمی‌ها و سایر صنایع عمده، 60 هزار میلیارد تومان بابت دریافت گاز به دولت بدهی دارند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن حداقل دستمزد جامعه کارگری 1403 در شورای عالی کار مطرح نشده است.

نزدیک به دوسال است که بسیاری از مردم با مراجعه به جایگاه های سوخت با سود جویانی مواجه می شوند که تراشه کارت سوخت را جابه جا می کنند.

طبق اعلام بانک مرکزی، تورم 12 ماهه شاخص بهای تولیدکننده از 37.3 درصد در فروردین پارسال به 31.2 درصد در فروردین امسال کاهش یافته که موید کاهش 6.1 واحد درصدی نرخ تورم شاخص بهای تولیدکننده در این مقطع است. همچنین تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده با 16.9 واحد درصد کاهش به 23.8 درصد در فروردین‌ماه سال جاری رسیده است.

بانک تجارت با اعطای 468 فقره وام ازدواج و 1230 فقره وام فرزندآوری در روزهای فروردین ماه، فرآیند پرداخت این تسهیلات به جوانان ایرانی در سال جدید را آغاز کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند.