جمعه 21 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جمع افزایش تورم در سه سال گذشته 126 درصد بوده اما در همین مدت مجموع افزایش دستمزد کارگران به عدد 119.4 درصد رسیده است و تقریبا این 2 عدد در کنار هم افزایش یافته اند و رویکرد دولت نیز از بین بردن شکاف بین دستمزد و تورم بوده است.

آل اسحاق با بیان این که شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه 50 هزار تومان برگردد، گفت: برخی با نشان دادن فضای ملتهب ناشی از بحران‌های سیاسی منطقه، نرخ ارز را بالا می‌برند و اقدام به فروش دلار می‌کنند و سپس با آرام شدن فضا اقدام به خرید ارز می‌کنند تا جیب‌های خود را پر کنند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است، گفت: فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از 2 میلیون و 540 هزار واحد عبور کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته که یکی از محوری‌تری دستورات کار، توسعه اشتغال بود، به فضل الهی و عنایت دولت کریمه، وعده یک میلیون فرصت شغلی محقق شد و دولت با افتخار و با آماری متقن که روایتگری‌اش با تمام اصول و قواعد سنجشی همسازی دارد، آن را تبیین کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پیش‌بینی‌های بین المللی حکایت از کاهش تورم در سال 1403 دارد و این موضوع نوید این را می‌دهد که اقتصاد کلان ایران از چاله رکود مستمر سال‌های پایانی دهه 90 و تورم های بالای 40 درصد در حال گذار است و دوران جدیدی در حوزه تولید و رشد اقتصادی ایجاد شده است.

قشم و کیش در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با آزادسازی 13 هزار پلاک فرسوده در «منطقه 17 تهران»، امکان ساخت 30 هزار واحد مسکونی فراهم می شود.

وزیر نیرو گفت: تا نیمه اردیبهشت‌ماه با اتمام فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش، تمامی نیروگاه‌های کشور با حداکثر ظرفیت به استقبال روزهای اوج مصرف برق تابستان خواهند رفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: انتظار داریم حق‌الزحمه مهندسان به میزان افزایش 40 درصدی نظام پزشکی یا 35 درصدی کارگران باشد که روزهای شنبه یا یکشنبه هفته آینده این موضوع نهایی و ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن تصویب لایحه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره را راهکاری برای انجام معاملات شفاف در بازار مسکن برشمرد و گفت: این طرح مراحل پایانی تصویب خود طی می‌کند که امیدواریم با تصویب این لایحه و ابلاغ و اجرای آن بتوان بخشی از موانع موجود بر سر راه بازار مسکن را برداشت.

قیمت روغن سرخ کردنی نیز در بسته های 1.5 لیتری 72 هزار تومان است.

14 عضو باشگاه 100 میلیارد دلاری‌های جهان در حالی سال 2024 را آغاز کرده‌اند که سهمی حدود 0.44 درصد از کل ثروت جهان را در اختیار دارند؛ ثروتی که مجموع آن بالغ بر 454 تریلیون دلار در سال 2022 اعلام شده است.

قیمت تارا اتوماتیک V4 LX مدل 1403 در بازار با کاهش 30 میلیونی 1 میلیارد و 230 میلیون تومان شد.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر گفت: استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل و در ماههای گرم، مصرف برق سرمایشی را نسبت به کولر آبی بیش از 6 برابر افزایش می دهد.