دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

سخنگوی دولت از مصوبه حمایتی دولت در جهت حمایت از نهضت ملی مسکن خبرداد.

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: بنا به مصوبه هیات دولت ارز حاصل از صادرات فعالان صنایع دستی در اختیار خودشان قرار می‌گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم در کل انتخابات حماسه آفریدند، گفت: انتخاباتی در بالاترین سطح امینت و سلامت با رقابت خوب و مشارکت ارزشمند مردم شاهد بودیم.

منوچهر متکی، علاءالدین بروجردی، ابوالفضل ظهره‌وند و حسن قشقاوی اصلی‌ترین گزینه‌ها برای ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس دوازدهم هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی: در جریان سفر گروسی تثبیت شد که ایران یک ظرفیت گسترده در بخش‌های مختلف به ویژه هسته‌ای برای ارائه به جهان دارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره مصوبه مجلس در خصوص کاهش ساعت کاری ادارات پرداخت و گفت: در اصل 17 قانون اساسی، تعطیل رسمی ایران روز جمعه است.

ادامه رسیدگی به لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در دستورکار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که نمایندگان با پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت و با تعطیلی شنبه‌ها موافقت کردند.

ادامه رسیدگی به لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در دستورکار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که نمایندگان با پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کردند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که «مجلس دوازدهم در سال اول، مجلسی پر سر و صداست»، گفت: دوستان گذشته می‌خواهند در کرسی ریاست بمانند و دوستان تازه وارد معتقدند که باید ریاست به افراد جدید برسد.

وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه‌ای، اقدام رژیم استرالیا را در اعمال تحریم علیه برخی مقامات و نهادهای حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران به شدت محکوم کرد.

رییس جمهور با بیان این که مباحث علمی و نظری در زمینه شناخت عدالت و مبارزه با فساد ضروری است، گفت: باید رصد کنیم ببینیم بعد از 45 سال کجا به عدالت عمل کردیم و کجا عقب ماندیم و تلاش کنیم عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

وزیر کشور درخصوص شایعات تغییر استاندار آذربایجان غربی گفت: این حرف ها شایعه است و هیچ تغییری در مدیریت ارشد این استان نداریم.

هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با بررسی اصلاحات مجلس در خصوص تبصره 2 ماده 2 طرح شفافیت قوای سه گانه، آن را مغایر سیاست های کلی نظام تشخیص نداد.

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با بررسی اصلاحات مجلس درخصوص تبصره 2 ماده 2 طرح شفافیت قوای سه گانه، آن را مغایر سیاست‌های کلی نظام تشخیص نداد.

رئیس قوه قضائیه گفت: تاکنون 45 نفر در این خصوص تفهیم اتهام شده‌اند و از تعداد بیشتری نیز تحقیقات به عمل آمده است؛ همچنین در روز گذشته در رابطه با پرونده مزبور دو وزیر سابق احضار شدند.