دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

سخنگوی دولت گفت: نگاه جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم به کتاب و کتابخوانی همان نگاه مقام معظم رهبری است که یک نگاه راهبردی است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه داوطلب انتخابات نائب رئیسی مجلس دوازدهم شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: فرانسه در موضوعات حقوق بشری که نمونه واضح آن انفعال در موضوع نسل‌کُشی غزه است، دارای رویکرد دوگانه بوده و از سوی دیگر مأمن تروریست‌های ضدایرانی است، لذا حقی برای ورود به تصمیمات قضایی ایران ندارد.

6 پروژه بزرگ و زیرساختی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و یک قرارداد خرید تجهیزات از تولیدکنندگان داخلی، در آستانه روز جهانی ارتباطات و هم‌زمان با حضور رئیس جمهور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح و آغاز شد.

اخبار رسیده به خبرنگار تسنیم حاکیست به تعداد زیادی از منتخبین مجلس دوازدهم با ریاست محمدباقر قالیباف در مجلس آتی موافق هستند.

نمایندگان مجلس در جلسه امروز با قرائت گزارش تحقیق و تفحص و اعمال ماده 234 آئین نامه داخلی مجلس از چهار دستگاه، پرونده تخلفات آنها را برای بررسی بیشتر به قوه قضائیه ارجاع دادند.

یک نماینده مجلس گفت: برخی ارگان‌ها مانند سازمان ثبت از همان ابتدا در برابر اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مقاومت می‌کردند و همچنان هم این مقاومت را دارند.

رئیس مرکز ارزش‌یابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش، از امنیت آزمون ها تا کسب نمره کامل در امتحان نهایی با خواندن فقط کتاب درسی را تشریح کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون اصل 90 مجلس ماموریت داد که پیگیری کنند تا تحقیق و تفحص از بانک مرکزی انجام شود.

عضو ستاد مرکزی اربعین گفت: با تایید و هماهنگی مسئولان ایرانی و عراقی، شعار اربعین 1446 قمری و 1403 شمسی «کربلا طریق الاقصی» انتخاب و نام‌گذاری شد.

در بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت روز نکبت آمده است که رژیم جعلی صهیونیستی نماد بارز تروریسم سازمان یافته در جهان است.

استاندار مازندران گفت: رییس جمهور و اعضای هیات به دولت پنجشنبه و جمعه هفته جاری به استان سفر می کنند.

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

رابرت وود سفیر و معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل با تکرار ادعاهای ضد ایرانی در نشست شورای امنیت، بار دیگر جمهوری اسلامی ایران را متهم به ارسال سلاح به انصارالله یمن و ادعا کرد: «باید به طور جمعی ایران را به خاطر نقش بی‌ثبات‌کننده‌اش مورد بازخواست قرار دهیم و اصرار کنیم که نمی‌تواند پشت حوثی‌ها (انصارالله) پنهان شود.»

رئیس سازمان فضایی ایران از بیمه کردن یک ماهواره و حرکت آن در فضا خبر داد و گفت: ساخت پایگاه چابهار 11 سال معطل مانده بود و در این دولت کلنگ احداث این پایگاه به زمین زده شد و برنامه‌ریزی شده تا اولین پرتاب را از این پایگاه داشته باشیم.

منتخب اول مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که قصدی برای کاندیداتوری برای انتخابات ریاست مجلس ندارد.