جمعه 21 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: یکی از مسئولیت‌های معاونت امور زنان و خانواده در سند مهندسی و فرهنگی، تدوین منشور مشاوره خانواده است که به تدوین نهایی رسیده و پس از طی مراحل قانونی اعلام خواهد شد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی از برنامه این سازمان برای تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی حوزه درمان در سال جاری خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: در سال گذشته پنج هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات به تعداد 270 هزار فقره به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اعطا شد.

تهران - ایرنا - معان وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد از تدوین سند ملی مبارزه با فساد که بیش از 15 سال است به تعویق افتاده بود، خبر داد و گفت: این سند با تعامل و همکاری 20 نهاد متولی در این حوزه در دست تهیه است و نسخه نهایی آن تا شهریور امسال رونمایی می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سلامت زیست‌بوم خلیج‌فارس ضامن اصلی پایداری اقتصادی، امنیتی، انرژی و ثبات نه فقط در منطقه بلکه در جهان خواهد بود و ما در دیده‌بانی از محیط‌زیست این ارزشمندترین و مهمترین خلیج جهان، خلیج همیشه فارس ذره‌ای قصور نخواهیم کرد.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس فتای فراجا از شناسایی 12 هزار صفحه مجازی فروش سلاح در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها در سال 1402 خبر داد و گفت: تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از جمله کلت کمری تا کلاشینکف و مسلسل در این صفحات انجام می‌شد.

تهران - ایرنا - خودکشی رزیدنت‌ها چندسالی‌ست که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته. ناامیدی از آینده، گذراندن طرح اجباری و مشکلات معیشتی، از مهمترین مسائلی‌ست که باعث چالش روحی آنان می‌شود. برای بررسی بیشتر این مشکلات و چالش‌ها در میز گفتگوی ایرنا 24 با عرفان فربد، پزشک متخصص داخلی، به گفتگو پرداختیم.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به ارائه خدمات امدادی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از 6 هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از تداوم امدادرسانی در 3 استان کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: سیاست های مشوق جمعیتی دولت در ترویج فرهنگ فرزندآوری و تحقق جوانی جمعیت اثرگذار است و دولت می‌تواند این سیاست ها را تقویت کند.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تامین خون سالم و 100 درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان گفت: کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان جهانی بهداشت در زمینه طب انتقال خون در منطقه فعالیت داریم.

تهران - ایرنا - متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: عاداتی مثل سیگار کشیدن و استفاده از قلیان می‌تواند سیر بیماری ام اس را شدیدتر کند و تشدید حملات را در پی خواهد داشت.

تهران - ایرنا - معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خلیج‌فارس سومین خلیج بزرگ جهان با مساحتی به بزرگی 237 هزار کیلومتر مربع و برخورداری از 40 درصد ذخایر نفتی جهان به عنوان بزرگترین و مهمترین منطقه تامین انرژی جهان محسوب می‌شود که باید از لحاظ ملاحظات محیط زیستی مراقب این پهنه آبی حساس باشیم.

تهران_ایرنا_آژانس علمی NOAA روز چهارشنبه 15 آوریل از وقوع چهارمین رویداد جهانی سفیدشدگی آبسنگ‌های مرجانی خبر داد. مدیرکل دفتر زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران هم امروز درگیر شدن خلیج فارس با این پدیده را تأیید کرد.

تهران - ایرنا - هفته معلم بهانه‌ای است برای گفتن از آموزگارانی که از دل و جان برای فرزندان این مرز و بوم دلسوزانه تلاش می‌کنند و یکی از آنها «یعقوب ذاکری درباغی» معلم روستای چهکار استان هرمزگان است که بزرگترین کتابخانه کلاسی کشور را در مدرسه‌ای روستایی جمع آوری کرده و به بیش از 200 دانش‌آموز نویسندگی می‌آموزد.

تهران - ایرنا - پویش «ریشه در باد» با هدف شناسایی و مهار درختان کهنسالی که ریشه‌هایشان از خاک خارج شده، راه اندازی شده است تا با اجرای آن، ریشه حدود 100 هزار درخت کهنسال به طور طبیعی دوباره به دامن زمین باز گردد و بتوانند نقش خود را در حفاظت از خاک ایفا کنند و از عمرشان کاسته نشود.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در نهم اردیبهشت به ساماندهی بازیافت‌های غیرمجاز، آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها، دست‌اندازهای نسخه الکترونیکی، رتبه‌بندی980 هزار معلم، افزایش کلاهبرداری در نقل و انتقال مسکن، چهارمین سفیدشدگی مرجان‌های خلیج فارس، پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا، رصد کمبودهای دارویی و حضور دهکده‌های کشور در سازمان جهانی گردشگری پرداخته است.