شنبه 22 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نقش‌آفرینی بانوان ایران اسلامی در عرصه کار و تولید امروزه بسیار اثرگذار است، گفت: جمعی از بانوان کارآفرین، نخبه و کارگران نمونه در نشست با رئیس جمهور تقدیر خواهند شد.

تهران - ایرنا - مؤسسه تحقیقات آب از پیش‌بینی وقوع بارش‌ها در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور خبر داد و اعلام کرد: از میان حوضه‌های درجه 2 کشور، حوضه مند، کاریان و خنج پر باران‌ترین حوضه‌های در این هفته هستند.

تهران - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی از اجرای طرح‌های آبخیزداری با مشارکت مردمی خبر داد و گفت: تراز تجاری محصولات کشاورزی در سال 1402، 2 میلیارد دلار بهبود یافته است.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سال گذشته تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این مناطق نسبت به سال 1401، 4.2 برابر رشد داشت.

تهران - ایرنا - رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارائه خدمات آنها در سال 1402 کمتر از 18 میلیارد تومان بوده، می توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم استفاده کنند.

تهران - ایرنا - همزمان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، شورا عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از 200 بسته سرمایه‌گذاری جدید مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رونمایی کرد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) با اشاره به طرح توسعه پست 400.230 کیلوولت سعادت‌آباد به‌عنوان مهم‌ترین طرح توسعه پست انتقال استان تهران، گفت: اجرایی شدن این طرح افزایش پایداری شبکه برق در بخش شمالی تهران را به دنبال دارد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت که در راستای توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل، پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشورهای عضو اکو هم زمان با نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - تفاهم‌نامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی در مراسمی با حضور 3 شرکت کشتی‌سازی داخلی امضا شد.

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر سرعت گرفتن طرح‌های اهدای زمین در راستای مردمی‌سازی و همچنین تقویت نظارت بر بازار مسکن و ساماندهی آن، گفت: برای ساماندهی بازار اجاره و مسکن منتظر تصویب و ابلاغ قانون ساماندهی بازار مسکن و اجاره نمانده ایم و نظارت بر بازار مسکن و ساماندهی آن با انواع راهکارها در حال انجام است.

تهران - ایرنا - مرکز آمار ایران اعلام کرد: بر اساس شاخص قیمت تولیدکننده در اسفندماه 1402، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به مرغ حذفی با (1.6 درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به جوجه یک‌روزه با (11.1- درصد) است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: سال گذشته 19 هزار و 45 هکتار از اراضی ملی و دولتی برای توسعه طرح‌های کشاورزی، تولیدی، خدماتی و صنعتی واگذار شد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان توسعه تجارت از واردات حدود 1.8 میلیارد دلار طلا در سال گذشته خبر داد و گفت: بیشتر این واردات برای رفع تعهد ارزی بوده است.

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان هوایی باید در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) باشد، گفت: هما با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می‌تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

تهران - ایرنا - سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اعلام اینکه سکه های طلای مرکز مبادله ایران عیار 900 در هزار دارد، گفت: همگی این سکه‌ها از استانداردهای بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آنها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.

تهران - ایرنا - در ادامه روند کاهشی قیمت ارز در معاملات غیررسمی طی دو هفته اخیر، امروز قیمت دلار در بازار آزاد به 59 هزار تومان کاهش یافت.