شنبه 22 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه دغدغه رییس جمهور در تمام جلسات معیشت مردم است و نشستی نیست که ایشان نسبت به توجه به این موضوع به ما تذکر ندهند.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو با بیان اینکه سرانه مصرف برق در صنایع کشور نسبت به متوسط جهان بسیار بالاتر است، گفت: فعالان حوزه تولید و صنعت و تلاشگران این حوزه، نقش مهم و بسزایی در ارتقای اقتصاد و افتخارآفرینی برای ایران در عرصه جهانی دارند.

جیرفت - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: هماهنگ و همکاری نکردن راه و شهرسازی در جریان ساخت و ساز شهرکی جدید در حاشیه شهر قدیم جیرفت موجب پیگیری قضایی ما و توقف موقت کار شد.

تهران - ایرنا - قیمت انواع ارز در معاملات امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت ماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران کاهش یافت.

تهران - ایرنا - قیمت هر سکه طرح جدید امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) 700 هزار تومان افزایش و نیم سکه 200 هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

تهران - ایرنا - پویش "با انرژی" با هدف تشویق مردم به رعایت مدیریت مصرف رسماً آغاز به‌کار کرد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی راهبردهای صنعت پتروشیمی برای تحقق شعار سال را تشریح کرد و گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام پتروشیمی از راهبردهای تحقق شعار امسال است و چند طرح پتروشیمی امسال به بهره‌برداری می‌رسد که گام بلندی در جهش تولید است.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی ادعای مدیر مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر ارزپاشی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی را تکذیب کرد.

کاشان - ایرنا - اداره هواشناسی کاشان درباره نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از 12 تا 14 اردیبهشت در شهرستان های کاشان و آران وبیدگل هشدار سطح زرد صادر کرد.

مشهد - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی از اسفند 1401 آغاز شد اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند و دستور مستقیم رییس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد و بنابراین، طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.

تهران - ایرنا - صندوق بین‌المللی پول از کاهش قابل توجه بدهی خارجی ایران در سال 2023 خبر داد و اعلام کرد ایران و الجزایر کمترین میزان بدهی خارجی را در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی طی این سال داشته‌اند.

تهران - ایرنا - سازمان لیگ فوتبال ایران با اعلام برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر، یکی از هفته‌های حساس و شاید حساس‌ترین هفته این رقابت‌ها را به‌عنوان صرفه‌جویی در مصرف آب نام‌گذاری کرد.

تهران - ایرنا - تفاهمنامه همکاری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو 2024) امروز یکشنبه به امضا رسید.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر امور سبزی‌ها و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دو پروژه مهم در استان‌های نیمه شمالی و جنوبی کشور برای تامین گوجه‌فرنگی مورد نیاز در فصل پاییز پیگیری می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) از اختصاص پاداش 4 برابر بیشتر از هزینه‌های تامین برق به مشترکان کشاورزی خبر داد و گفت: این مشترکان در طرح‌های مدیریت مصرف تابستان امسال مشارکت فعال‌تری داشته باشند.

تهران - ایرنا - وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو 2024 بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی از جمله کشاورزی و معرفی بازارهای بین‌المللی است.