شنبه 22 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به اهتمام دولت و این صندوق بر اجرای طرح جوانی جمعیت گفت: مادران دارای سه فرزند تا پایان اردیبهشت فرصت دارند که در طرح ملی رایگان بیمه بازنشستگی ثبت نام کنند.

تهران - ایرنا - دولت در بودجه 1403، توجه ویژه‌ای به بخش سلامت دارد، به طوری که اعتبارات بهداشت و درمان در بودجه امسال 409 هزار میلیارد تومان دیده شده که نسبت به سال گذشته 29 درصد رشد داشته؛ همچنین 3.9 هزار میلیارد تومان برای جذب 25 هزار نیروی جدید برای مراکز درمانی پیش‌بینی شده است.

رباط کریم - ایرنا - مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت: با الحاقات جدید انجام شده، بارگذاری افق جمعیت 700 هزار نفری در پرند پیش بینی شده است.

تهران - ایرنا - وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: کمیته همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی در بخش کشاورزی تشکیل شد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) خواستار نقش آفرینی جدی مراکز علمی و پژوهشی در حل چالش‌های اصلی و بزرگ صنعت برق شد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به موفقیت کشورمان در ارزیابی همترازی از سوی اتحادیه تایید صلاحیت آسیا - اقیانوسیه (APAC)، گفت: در جریان این رویداد بین‌المللی، امضای ایرانی جهانی شد و بازرگانان می‌توانند با یک آزمون و یک گواهی، محصولات و کالاهای ایرانی را به دنیا صادر کنند.

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) با کاهش سه هزار و 737 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 281 هزار و 97 واحد ایستاد.

رباط کریم - ایرنا - مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت: در حوزه مسکن 4000 واحد در پرند وجود دارد که منتظر تامین تاسیسات است و در صورت تامین شدن آنها، در تابستان امسال آمادگی واگذاری آنها وجود دارد.

جیرفت - ایرنا - فرماندار جیرفت گفت: بیش از 180 روستای بالای 20 خانوار در این شهرستان فاقد آب آشامیدنی سالم هستند و برای پشت سر گذاشتن بحران و تنش آبی، به حفر 16 حلقه چاه در این شهرستان نیاز است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: امسال بسته ویژه دانش بنیان‌ها را برای توسعه صادرات و تجارت با کشورهای مختلف ارایه کرده‌ایم شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور می‌توانند از تضمین این صندوق برای گرفتن تسهیلات بانکی و خدمات استفاده کنند.

تهران - ایرنا - گمرک ایران خبر داد که بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی عوارض 60 درصدی برای صادرات سیب زمینی از 15 اردیبهشت ماه سال 1403تا اطلاع ثانوی اعمال خواهد شد.

تهران - ایرنا - هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با اعلام اینکه اعزام زائران عمره‌گزار 6 استان کشور به پایان رسیده است، از انجام 3 هزار و 750 زائر حج عمره تا ظهر امروز (10 اردیبهشت) با پروازهای هما به عربستان اعزام شدند.

یاسوج - ایرنا - مدیر اجرای طرح پژوهشی آفت "پروانه برگ خوار سفید بلوط" در دانشگاه یاسوج گفت: پس از 2 سال مطالعات گسترده و دنبال کردن شیوه های مختلف مقابله با این آفت، در نهایت دشمن طبیعی این حشره را برای نخستین بار در دنیا شناسایی کردیم.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو با بیان اینکه صندوق توسعه ملی نسبت به تامین مالی طرح‌های نیروگاهی جدی‌تر باشد، گفت: 80 میلیون جایزه برای مشترکان خوش مصرف برق در نظر گفته شده که از بین آنها بیش از 100 خودرو به مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، اهدا خواهد شد.

تهران - ایرنا - آفریقا بعد از آسیا، دومین قاره بزرگ و دومین قاره پرجمعیت جهان و سرشار از فرصت های اقتصادی و تجاری است. سهم ایران از این بازار 1000 میلیارد دلاری، کمتر از یک و نیم میلیارد دلار است. در هفتم اردیبهشت 1403 مقامات سیاسی و اقتصادی قاره سیاه به تهران آمده اند تا مسیر تجارتشان را هموار کنند. اما باید دید روابط ایران با افریقا تاکنون چطور بوده است؟

تهران - ایرنا - گمرک ایران از واردات 494 هزار و 495 دستگاه گوشی تلفن همراه به کشور در فروردین ماه امسال خبر داد و اعلام کرد: ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه 122 میلیون و 859 هزار دلار است.