شنبه 22 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

شهرکرد - ایرنا - مشاور وزیر در امور جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین جهاد کشاورزی و بنیاد ملی نخبگان در خصوص جذب چهار هزار نیرو در این وزارتخانه برای سال جدید در حال نهایی شدن است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: دومین روز از دومین هفته از آغاز معاملات برق توسط شرکت های توزیع نیروی برق در بورس انرژی شاهد رشد صعودی حجم معاملات نسبت به روز گذشته (شنبه) بود.

تهران - ایرنا - سفیر ازبکستان در ایران با تاکید بر ضرورت توسعه راهگذرهای ترانزیتی در منطقه، استفاده از قلمرو ایران را برای دولت ازبکستان مهم برشمرد.

تهران - ایرنا - مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) گفت: ایران و آفریقا نیازمند توسعه روابط تجاری در بخش معدن و صنایع هستند و این مهم مقدمه انجام سرمایه گذاری است.

تهران - ایرنا - تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز هشتم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به 467 هزار و 919 مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف 439 هزار و 460 مجوز است.

تهران - ایرنا - معاون اجرایی و هماهنگی انجمن فولاد ایران گفت: در صورت رفع محدودیت‌های انرژی و مسایل زیرساختی پیش‌بینی می‌کنیم که صنعت فولاد 10 میلیارد دلار ارزآوری برای امسال به همراه داشته باشد.

تهران - ایرنا - پروژه 10 ساله کاهش تعارضات منافع جامعه محلی با زیست بوم زاگرس برای نجات این ذخایر از طریق ایجاد کسب و کارهای پایدار در منطقه و جایگزینی مخرب جنگل، آغاز شد.

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت) با کاهش 20 هزار و 144 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 284 هزار واحدی ایستاد.

تهران - ایرنا - مرکز ملی فضای مجازی از تدوین سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال با حضور نخبگان اقتصادی و رسانه‌ای خبر داد.

تهران - ایرنا - سرپرست دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کشورهای خارجی از جمله ونزوئلا، کوبا و الجزایر خواستار خدمات فولاد هستند شرکت های فولادی در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی اقدام کنند.

تهران - ایرنا - رئیس گروه دبیرخانه هیات عالی نظارت بر تخلفات اداری کارمندان سازمان اداری و استخدامی گفت: با اعمال رویکردهای پیشگیرانه و آموزشی، آمار تخلفات کارمندان در کشور کاهشی شده است.

تهران - ایرنا - قیمت هر گرم طلا امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت ماه) در بازار طلای تهران با 69 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به سه میلیون و 391 هزار تومان و سکه طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به 40 میلیون و 600 هزار تومان رسید.

تهران - ایرنا - قیمت هر اسکناس دلار در معاملات امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت ماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش 161 تومانی به 44 هزار و 359 تومان و نرخ اسکناس یورو با افزایش 222 تومانی به 47 هزار و 454 تومان رسید.

کاشان _ ایرنا _ مدیر مرکز بحران شهرستان آران و بیدگل گفت: بارندگی های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، موجب سه هزارو 480 میلیارد ریال خسارت به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان شد.

تهران - ایرنا - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو)، حوزه‌های چهارگانه همکاری‌های ایران و کشورهای آفریقایی را اعلام و بر افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

تهران - ایرنا - طبق گزارش مرکز آمار ایران قیمت روغن مایع و روغن نباتی جامد فروردین ماه امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته 10 هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد.