یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته 210 هزار تن صادرات محصولات شیلاتی با ارزش 650 میلیون دلار را به 67 کشور داشتیم.

تهران - ایرنا - اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در حالی در ریاض عربستان شروع به کار کرد که مذاکره برای تامین مالی 3 پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی از مهمترین اهداف این اجلاس برای ایران محسوب می شود.

تهران - ایرنا - سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، بر اهتمام جمعی بر سرعت‌بخشی به استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: سازمان تعاون روستایی پشتیبانی‌های لازم را در این خصوص خواهد داشت.

شهرکرد - ایرنا - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به دستور رییس‌جمهور در 25 آبان پارسال در دور دوم سفر خود به چهارمحال و بختیاری مبنی بر تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین، گفت: تشکیل این ستاد گام مهمی برای تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و توسعه فعالیت‌ها در این استان‌ها است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: با توجه به گستره وسیع زمین‌های کشاورزی لازم است حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت خود مردم و همکاری و همراهی سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام شود.

تهران - ایرنا - معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با ایجاد ستاد تخصصی در بخش کشاورزی و تدوین سندی جامع در این حوزه، عزم خود را جزم کرده است تا امسال با افزایش حمایت از دانش‌بنیان‌های کشاورزی، نفوذ حداکثری انواع و اقسام فناوری کاربردی در این بخش را سرعت بخشد.

تهران - ایرنا - جلسه هم‌اندیشی معاونان توسعه مدیریت و منابع دستگاه‌های اجرایی با حضور معاون رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این وزارتخانه برگزار شد.

تهران - ایرنا - ایرادات شورای نگهبان به طرح دو فوریتی کنترل اجاره بهای املاک مسکونی با رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصلاح شد.

تهران - ایرنا - پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و شکل‌گیری جمهوری آذربایجان، رژیم صهیونیستی از نخستین کشورهایی بود که آن را به رسمیت شناخت. در حال حاضر، روابط جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی به سطح استراتژیک رسیده است.

جیرفت - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: سالانه 10 هزار و 500 تن بار توسط ناوگان خارجی در جنوب کرمان جابه‌جا می شود که این میزان در اولین سال مصوب شدن این امکان تنها 500 تن بود.

تهران - ایرنا - مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس گفت: سال گذشته، 343 هزار تن محصولات صنعتی و کشاورزی به ارزش 20 همت تولید شد که رشد هفت درصدی نسبت به سال 1401 داشته است.

تهران - ایرنا - صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یادداشتی به مناسبت هفته گرامیداشت کار و کارگر، از برنامه‌ها، اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در زمینه تقویت جامعه کارگری سخن گفت.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشور و آغاز بارش‌ها از امروز خبر داد و اعلام کرد: دو روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: داده های اقلیمی سازمان هواشناسی نشان می دهد که وضعیت مولفه های تغییر اقلیم در ایران شرایط مطلوبی نداشته و روند تغییرات دما در 50 سال اخیر افزایشی بوده است.

تهران - ایرنا - رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با رد شایعات مطرح شده در خصوص بارش‌های سنگین چند روز گذشته در مناطق جنوبی و شرقی کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: عمده کارشناسان، دلیل اصلی این بارش‌ها را «تغییر اقلیم» می‌دانند.

تهران - ایرنا - شورای جهانی سفر و گردشگری از رشد 21 درصدی صنعت گردشگری ایران در سال 2023 خبر داد و اعلام کرد: گردشگران ترکیه‌ای در جایگاه دوم ورود به ایران پس از عراقی‌ها قرار دارند.