یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سینماهای سراسر کشور به مناسب فرا رسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع)، از عصر جمعه 14 اردیبهشت تا صبح یکشنبه 16 اردیبهشت تعطیل می‌شوند.

تهران - ایرنا - آهنگساز و نوازنده ساز عود با اشاره به بهبود شرایط موسیقی کشور گفت: بهترین راه رونق موسیقی حمایت هنرمندان این حوزه از یکدیگر است.

تهران - ایرنا - پیشکسوت باستان‌شناسی گفت: چهره‌های ماندگار میراث‌فرهنگی باید به جامعه و جوانان معرفی شوند تا این نسل ببینند پیشکسوتان این حوزه، برای حفاظت از میراث فرهنگی فداکارانه جان و آبروی خود را گذشته‌اند.

تهران - ایرنا - رئیس اسبق دانشگاه سازمان ملل اروپا بعد از تماشای مستند سینمایی «ایساتیس» گفت: تماشای مراسم عزاداری امام حسین (ع) در این اثر احساس زیادی را در من برانگیخت. «ایساتیس» تغییر و تحول فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را به درستی نمایش داده است.

تهران - ایرنا - توقع داشتم کار یک کارگردان اولی را ببینم، عوامل هم مشهور نبودند، بنابراین خیلی متعجب شدم. خیلی از نکاتی که به نوعی گمشده سینمای امروز ماست در «آپاراتچی» درک و رعایت شده بودند.

تهران - ایرنا - به گفته برخی از اعضای شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ناشران بعد از 33 دوره شرکت در این رویداد، می‌خواهند بدون کتاب‌فروشان، از نمایشگاه کتاب نهایت استفاده را بکنند، هرچند اگر کتاب‌فروشی‌ها هم فروش داشته باشند، باید نیاز خود را در ارتباط با ناشر و خرید از او رفع کنند.

اصفهان - ایرنا - یک استاد هنر زری بافی در اصفهان گفت: با مزایده خانه شیخ الاسلام هنرمندان هنر مهجور زری بافی بلاتکلیف شده‌اند.

تهران - ایرنا - مدیر مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با بیان اینکه از 17 اردیبهشت ماه سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی آغاز به کار می‌کند، گفت: سینمای مستند بخشی از سبد فرهنگی مردم شده است.

شیراز - ایرنا - رییس امور ایثارگران سپاه فجر استان فارس گفت: با انجام آزمایش دی. ان. ای و نمونه گیری از پیکر شهدا و تطبیق با دی. ان. ای خانواده‌های آنها، هویت هفت شهید گمنام که در سال های قبل از 1384 در نقاط مختلف این استان به خاک سپرده شده بودند، مشخص شد.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب‌زده نبود. به فلسفه غرب کاملاً مسلط بود اما شیفته فلسفه غرب نبود و در آثارشد هم موجود است که می‌گوید، من مدافع فلسفه غرب نیستم.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موسسات و مجامع تبلیغاتی تا پایان اردیبهشت، طرح و برنامه‌های خود را برای برگزاری نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران ارائه کنند.

تهران - ایرنا - بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران 9 تا 16 آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، متقاضیان حضور در این رویداد 31 خردادماه فرصت ثبت نام دارند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن از 10 اسفند سال گذشته به ایثارگران آغاز شده و تا پایان خرداد امسال ادامه دارد.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت اعلام کرد: هر یک از زئران حج 1403 می‌توانند مبلغ 500 یورو و به نرخی که بانک مرکزی اعلام خواهد کرد دریافت کنند.

تهران - ایرنا - مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی، با اشاره به سیاست حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور آثار نمایشی با کیفیت استانی در پایتخت به روند رو به رشد تئاتر کشور کمک می‌کند.

تهران - ایرنا - معرفی بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی»، تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی، حضور مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی در اجرای نمایش «اسب قاتلین» و رونمایی از پوستر بین‌الملل نمایش «آلاء» از جمله مهم‌ترین خبرهای امروز تئاتر است.