یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در حال حاضر تنوع مضمونی و گونه‌ای خوبی در میان آثار روی پرده سینماها وجود دارد و همین عامل سبب شده تا استقبال خوبی از این فیلم‌ها به عمل آمده و مخاطبانی با دایره فکری مختلف، امروز به عنوان مشتاقان آثار جدید سینما دیده شوند.

تهران - ایرنا - دو سال از درگذشت «نادر طالب‌زاده» گذشت. چهره سرشناس دنیای رسانه‌ای قرن بیست‌ویکم که موفق شد هسته مرکزی مبارزه با امپریالیسم فرهنگی را در کانون‌های آزادی‌خواه جهان مستقر کرده و این شجاعت را به منتقدان نظم قدیم بدهد که با تصویرسازی حقیقی، در مسیر تعالی یک جامعه مستقل گام بردارند.

تهران - ایرنا - آیت الله حاج شیخ «ضیاالدین نجفی» مجتهد، فقیه و استاد حوزه علمیه تهران به دیدار حق شتافت.

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تاکید بر تسهیلگری مجوز موزه‌های خصوصی، از اقتصاد میراث‌فرهنگی به عنوان موضوعی مغفول یاد کرد.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این هفته در چارچوب توسعه دیپلماسی فرهنگی با کشورهای همسایه و برای حضور در یک اجلاس بین‌المللی منطقه‌ای به جمهوری آذربایجان سفر می‌کنم.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اوقاف در واقع نمایندگی نیات واقفان را برعهده دارد و مردمی‌ترین بخش حوزه متصل به حاکمیت است و مردمی‌ترین وجه حاکمیت را مدیریت می کند.

کرمان - ایرنا - آیین باستانی جشن تندرستون با حضور خانواده‌ها و شهروندان کرمانی عصر امروز (یکشنبه)، در بوستان پدر شهر کرمان برگزار شد.

شیراز - ایرنا - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بایستی شرایطی فراهم شود تا گروه‌های موسیقی جدی برای اجرای صحنه‌ای مجبور نباشند در لاین نوبت قرار بگیرند چراکه این نوع موسیقی به فرهنگ ما ضریب می‌دهد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بهینه‌سازی تولید مد نظر است، گفت: سازمان اوقاف افتخار دارد خود را مخاطب فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌داند.

تهران - ایرنا - رئیس بنیاد ایران‌شناسی با تاکید بر اینکه نقش مهم و استراتژیک خلیج‌فارس از دیر باز مورد توجه ایرانیان بوده است، گفت: در دوران ایران باستان بوده و این حوزه همواره مهد تجارت و تمدن و مورد توجه سایر کشورهای جهان بوده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از اولویت‌های ما حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف توسعه و شکوفایی عرصه اقتصادی و اشتغال است.

تهران - ایرنا - سریال «رخنه» تولید جدید مرکز سیمافیلم با محوریت هوافضا و با هدف نمایش توان علمی و دفاعی کشورمان از شنبه 15 اردیبهشت راهی آنتن تلویزیون می‌شود.

تهران - ایرنا - مجله رادیویی «سینمازاویه» امشب با نگاهی به فیلم «بی‌بدن»، به بررسی سینمای جنایی و انسان پس از جنایت می‌پردازد.

تهران - ایرنا - صعود به «بازی دراز» در تاریخ نوزدهم و بیستم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بنا بر اقدام حمایتی از فعالین بخش خصوصی گردشگری در سال جهش تولید، دستور اصلاح قبوض گاز تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی صادر و بر این اساس دستورمحاسبه هزینه گاز تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی برای نیمه اول سال 1402 نیز با تعرفه یک چهارم اعلام شد.

تهران - ایرنا - لیلا بلوکات به‌عنوان بازیگر در نمایش «خارشتر» به کارگردانی سیدعلی موسویان روی صحنه تئاتر خواهد رفت. پیش‌فروش بلیت‌های نمایش «آن‌ها دروغ می‌گویند» و اجرای «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» و «ورود آقایان ممنوع» در روزهای آینده از مهم‌ترین اخبار امروز تئاتر است.