یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - استاد نصرالله شیرین‌آبادی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت ویولن درگذشت.

تهران - ایرنا - روز جمعه 14 و شنبه 15 اردیبهشت‌ماه، به دلیل تقارن با شهادت امام جعفر صادق (ع) سالن‌های نمایشی اجرا نخواهند داشت.

تهران - ایرنا - هفتمین جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم‌کوتاه، با اکران و بررسی فیلم‌های «شیوع»، «زخم»، «گرازها» و «قضاوت» در سینما بهمن تهران برگزار شد.

تهران - ایرنا - به همت مرکز رشد کودک و نوجوان حوزه هنری انقلاب اسلامی نخستین سری از رویدادهای باغ هنر در سال 1403 با دو برنامه امید فردا و تصویر یک پایان آغاز شد.

کیش - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش پروازها به جزیره کیش در فصل گردشگری لو سیزن تابستان، گفت: شرکت‌های هواپیمایی که در فصل تابستان اقدام به افزایش تعداد پرواز به جزیره کنند مورد حمایت سازمان منطقه آزاد گرفته و شامل تسهیلات تخفیفی در خدمات فرودگاهی خواهند شد.

تهران - ایرنا - دبیر اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان با اشاره به انتشار فراخوان این رویداد گفت: جای آثار دینی در حوزه فیلم‌سازی که پر از محبت و گذشت و ایثار باشد، خالی است در حالی که این آثار اول در جان نویسنده و کارگردان و بعد بر دل مخاطب و بیننده می‌نشیند.

تهران - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه خلیج‌فارس امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان است، گفت: کشتی‌هایمان را در آب‌های فرامرزی اسکورت می‌کنیم تا دریانوردان و تجار ایرانی در امنیت کامل فعالیت اقتصادی خود را انجام دهند.

تهران - ایرنا - سه سریال «رخنه»، «آقای قاضی؛ شعبه 121» و «بدل» از شبکه‌های یک، دو و سه به زودی روی آنتن می‌روند و جایگزین سریال‌های نوروز و ماه رمضان می‌شوند.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیج فارس را بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی ایرانیان دانست و گفت: بر سر نام «خلیج فارس» اختلاف دیدگاه و نظر نداریم، کاملا روشن است، خلیج فارس، تا ابد خلیج فارس است.

اصفهان - ایرنا - فرماندار اردستان گفت: اداره میراث فرهنگی این شهرستان موظف شد با هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان، بافت تاریخی شهر زواره را به‌صورت ویژه مورد بازدید و بررسی قرار دهد.

تهران - ایرنا - عضو هیات انتخاب جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی می‌گوید ما فیلمسازان درخشان و خوبی در اقصی نقاط کشور داریم، هرچند آن‌طور که باید دیده نشده‌اند یا فرصتی برای نمایش آثارشان فراهم نشده است و این جای خالی با جشنواره اقوام ایرانی پر می‌شود.

تهران - ایرنا - «آسمانه هنر ایران» باید یک سازه تمدنی و با خصوصیات تمدن‌سازی و تمدن‌پردازی و معماری توحیدی، وحدت‌گرا، معنویت افزا، آرامش‌بخش و امیدافزای دینی، اصلی‌ترین مؤلفه آن باشد.

تهران - ایرنا - عضو شورای عالی علمی مرکز دایرهالمعارف بزرگ اسلامی با بیان اینکه «وقف» در همه جای دنیا حتی در کشورهای پیشرفته امری پسندیده است، گفت: دانشگاه هاروارد یا استنفورد در آمریکا با چند 10میلیارد دلار موقوفات اداره می‌شود، اتفاقا با همین هزینه دانشگاه‌های معتبر و معروفی شدند.

تهران - ایرنا - آن دیدار شاعرانه و ادیبانه در محضر رهبر معظم انقلاب و آن برنامه وزین شعر در نوروز تلویزیون، و بلافاصله آماده‌باش برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، نشان داد که فروردین اگر چه ماه سفر و تعطیلات است، اما زیاد هم از کتاب و نشر و شعر و ادبیات دور نبود.

تهران - ایرنا - مریم زندی در تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی خود با نگاهی فرم‌گرایانه بازنمایی از دپوی زباله‌های شهری ارائه کرده است که در مواجهه‌ای تاویل‌گرایانه رابطه‌ای انتقادی با جامعه مصرفی برقرار می‌کند اما چنین زیبایی‌شناسی می‌تواند انزجار عطش میل به مصرف را به چالش کشد یا کارکردش همان سالن‌های مُد است که این بار زباله‌ها نقش مدل‌های رنگارنگ را ایفا می‌کنند.

تهران - ایرنا - منتقد سینما و تلویزیون گفت: شهاب حسینی وقتی که کارگردان خوبی داشته باشد، بازی‌های خوبی ارائه می‌دهد. ولی در سریال‌هایی مثل «گناه فرشته» خودش سلطان خودش است و بازی اش خیلی اغراق آمیز می‌شود.